Wielki sukces Hoka One One – producent innowacyjnego obuwia dla biegaczy ogłosił zawarcie porozumienia z przedsiębiorstwem Wanda Sports Holdings, zarządzającym marką IRONMAN®. W tym roku słynny cykl zawodów dla triathlonistów odbędzie się już po raz czterdziesty, a jego najważniejsza impreza – stanowiące ukoronowanie cyklu Mistrzostwa Świata – ponownie odbędą się w mieście Kailua – Kona na Hawajach. Jak wynika z oficjalnego komunikatu prasowego, „The new partnership makes HOKA the Official Running Shoes of IRONMAN® North America and IRONMAN Europe.” Fakt ten niewątpliwie stanowi kamień milowy w rozwoju marki Hoka Ona One i potwierdza renomę, jakim cieszy się ona wśród organizatorów największych wydarzeń sportowych.
Na mocy zawartego porozumienia Hoka One One będzie obecna łącznie na 72 zawodach organizowanych na licencji IRONMAN®, z czego 40 odbędzie się w Ameryce Północnej, a 32 w Europie. Cykl na Starym Kontynencie wystartuje i zakończy się w Hiszpanii – odpowiednio 29 kwietnia Marbelli (Costa del Sol) oraz 7 października Calleli (Costa Brava). Ogólnoświatowy finał na Hawajach odbędzie 13 października i weźmie w nim udział aż 2 000 najlepszych triathlonistów z całego świata.
Miejsce finału Mistrzostw Świata nie jest przypadkowe – pierwsze, historyczne zawody odbyły się w 1978 roku właśnie na Hawajach. Oznacza to, iż Hoka Ona Ona uświetni swoją obecnością czterdziestą, jubileuszową edycję zawodów. Choć w pierwszych zawodach udział wzięło zaledwie 15 zawodników, dziś w ramach imprez odbywających się licencji IRONMAN® swoje możliwości sprawdzają setki tysiące śmiałków. Dla każdego z nich inspirację stanowią słynne słowa pomysłodawcy pierwszych zawodów – Johna Collinsa: Przepłyń 2.4 mili! Przejedź na rowerze 112 mil! Przebiegnij 26.2 mili! Szczyć się tym do końca życia! (ang. „Swim 2.4 miles! Bike 112 miles! Run 26.2 miles! Brag for the rest of your life!”). Tym bardziej cieszyć może fakt, iż właśnie w tym wyjątkowym, jubileuszowym roku, Hoka One One będzie obecna na wyselekcjonowanych wydarzeniach z cyklu 2018 IRONMAN® oraz IRONMAN 70.3®. Podczas gdy na dystans IRONMAN® składa się przepłynięcie 2.4 mili, przejechanie 112 mil rowerem oraz przebiegnięcie 26.2 mili, zawody IRONMAN 70.3® wymagają pokonania dystansów dokładnie o połowę krótszych.
Dlaczego organizatorzy legendarnego cyklu zaufali właśnie marce Hoka One One? Zarządzających obu firm połączył wspólny cel: uczynić bieganie łatwiejszym. Innowacyjne technologie, zapewniające lekkość, doskonałą amortyzację czy wreszcie komfort użytkowania – te cechy cenią zarówno szefowie obu brandów, jak i uczestnicy prestiżowych zawodów. Odzwierciedleniem tych wymagań jest fakt, iż buty Hoka One One były najpopularniejsze wśród finisherów zeszłorocznych Mistrzostw Świata IRONMAN®. Wszyscy w rodzinie IRONMANA®® są podekscytowani współpracą z Hoka One One – wyjawia Matthieu Van Veen, CRO IRONMANA®. – Współpraca z wiodącą marką obuwia biegowego pokazuje nasze zaangażowanie w dostarczenie naszym biegaczom tego, co najlepsze. Ta innowacyjna forma partnerstwa będzie się skupiać na kreatywnych materiałach, tworzonych przez zespół IRONMANA®, zaś kampania Humans of Hoka pozwoli przybliżyć niezwykłą podróż biegaczy IRONMANA® – uzupełnia.
I właśnie wspomniana kampania stanowi kluczowy element współpracy. „Humans of Hoka” podąży śladami triatlonistów i lekkoatletów, ukazując zarówno historie debiutantów, jak i tych, którzy mierzą się z życiowymi wyzwaniami, wreszcie profesjonalistów, rywalizujących na najwyższym poziomie. Dzięki tej współpracy światło dzienne ujrzy 40 wyjątkowych, starannie wyselekcjonowanych opowieści z całego świata. Kolejne materiały będzie można śledzić w online – także w social mediach – dzięki udostępnianym, ekskluzywnym materiałom i filmom. Z radością będziemy kontynuowali i rozszerzali nasze wsparcie dla serii zawodów IRONMAN®, by dotrzeć do jeszcze szerszego grona utalentowanych i ambitnych triatlonistów z całego świata – mówi Lee Cox, Globalny Wicedyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w Hoka One One.
Hoka chce opowiadać autentyczne historie, a współpraca z IRONMANEM® umożliwia nam szerzenie ich w Ameryce Północnej i Europie. Uczestnicy IRONMANA® przechodzą przez jeden z najbardziej wyczerpujących procesów, jakie możemy sobie wyobrazić. Jeżeli chodzi o obuwie, stawiają poprzeczkę bardzo wysoko – to, że nasze buty zakłada coraz więcej triatlonistów IRONMANA® nie jest przypadkowe – kontynuuje.
Biorąc pod uwagę fakt, iż wraz z premierą sezonu wiosna & lato’ 2018 Hoka One One wprowadziła linię FLY, triatloniści będą mogli wybierać spośród jeszcze szerszej niż dotychczas oferty. Modele Cavu, Mach i Elevon z technologią PROFLY mają szansę stać się numerem 1 dla wielu biegaczy w 2018 roku, również w kręgu triathlonistów.
Współpracy IRONMANA® i Hoka One One to nie tylko wspólne działanie dwóch silnych marek, ale także i obecność ambasadorów sportowych, promujących idę korzyści, jakie daje sportowa rywalizacja. Wśród nich znajdują się m.in. Mirinda „Rinny” Carfrae – od niedawna związana z Hoka One One trzykrotna Mistrzyni Świata na dystansie IRONMAN®. Inni wybitni ambasadorzy, należący do osoby Galerii Sław Ironmana®, to Julie Moss, która zasłynęła swoja postawą podczas zawodów w 1982 roku oraz sześciokrotny Mistrz Świata na dystansie IRONMAN® – Dave Scott.
Należy przy tym zaznaczyć, iż cykl IRONMAN®, poprzedzający październikowe Mistrzostwa Świata na Hawajach, obejmie również inne wydarzenia – także te bez wsparcia Hoka One One. Łącznie cykl na licencji IRONMAN® obejmuje około 200 wydarzeń w 50 krajach, co czyni go sensacją na światową skalę. W ogólnoświatowym kalendarzu znalazło się w miejsce także dla dwóch imprez organizowanych w Polsce. Pierwsza z nich – Enea IRONMAN® 5150 Warsaw – odbędzie się 10 czerwca w stolicy, druga – Enea IRONMAN® 70.3 – będzie miała miejsce w dniach 3 – 5 sierpnia w Gdyni.
Informacja prasowa firmy Raven