Przed nami 21. edycja szczytu dla outdooru, czyli targi OutDoor we Friedrichshafen. Od czwartku 10 lipca do niedzieli 13 lipca nad Jeziorem Bodeńskim kolejny raz blisko tysiąc wystawców spotka się z ponad dwudziestoma tysiącami gości, prezentując najnowsze produkty na sezon wiosna-lato 2015.
Ubiegłoroczną, jubileuszową edycją targów OutDoor odwiedziło 21 465 branżowych gości z 91 krajów. Na przestrzeni 85 000 m2 z najnowszymi produktami zaprezentowało się 913 wystawców z 42 krajów. Liczby te świadczą o tym, że targi OutDoor są najważniejszą letnią imprezą branży outdoorowej. Nie inaczej będzie także w tym roku.
Polscy wystawcy
Malownicza miejscowość Freidrichshafen nad Jeziorem Bodeńskim przyciąga także wielu polskich przedstawicieli branży outdoorowej. Na targach będą obecnie nie tylko polscy dystrybutorzy zagranicznych marek, ale również wystawcy, a wśród nich:
- Fjord Nansen (Hala B5, stoisko 304A)
Firma SZANTI jest właścicielem marki Fjord Nansen, założonej w 1996 roku. Marka może pochwalić się bardzo szerokim asortymentem – od odzieży outdoorowej, przez bieliznę, po namioty, plecaki i akcesoria biwakowe. Strona: www.fjordnansen.pl. Na stoisku marki Fjord Nansen będzie można spotkać się z Aleksanderm Dobą.
- Gatowalls (Hala B2, stoisko 212)
Producent ścian, struktur i chwytów wspinaczkowych, działający na rynku od 2001 roku.
- Milo Sport s.j. (Hala B2, stoisko 212)
Producent odzieży oraz akcesoriów do wspinaczki i innych aktywności outdoorowych. Firma powstała w 1989 roku – została założona przez Marcina Kwaśniewskiego. Strona: www.milo.pl
- Pajak Sport (Hala B3, stoisko 222)
Producent odzieży i śpiworów wypełnionych puchem. W ofercie firmy znajdują się także plecaki. Firma została założona w 1983 roku przez Ewę i Andrzeja Pająków. Pajak szyje także dla innych, zagranicznych marek puchowych. Całość swojej produkcji wytwarza w Polsce. Strona: www.pajaksport.pl.
- Nie zabraknie także marki Lyo Food, choć pod sztandarami niemieckiej firmy – LYOFOOD GmbH (FG-WB, stoisko 154)
OutDoor Industry Award
W czwartek 10 lipca poznamy zwycięzców kolejnej edycji konkursu OutDoor Industry Award. Jak zapewniają organizatorzy konkursy, zwycięskie produkty stanowią synonim innowacyjności i funkcjonalności w połączeniu z wyróżniającym się wzornictwem, ekologicznością i doskonałą jakością.
European Outdoor Group (EOG) oraz Targi Messe Friedrichshafen wprowadzili w tym roku szereg istotnych zmian organizacyjnych. Po raz pierwszy zaproszono do współpracy German Designer Club, którego zadaniem jest usprawnienie pracy panelu eksperckiego jury. German Designer Club jest organizacją zajmującą się doskonaleniem jakości projektowania i wzornictwa, posiadającą wieloletnie doświadczenie w organizowaniu uznanych nagród Good Design.
Producenci mogli zgłaszać swoje produkty do 6 czerwca w kilku kategoriach: Odzież/Obuwie, Plecaki/Torby/Bagaż podróżny, Sprzęt wspinaczkowy, Sprzęt kempingowy, Śpiwory/Karimaty, Sporty wodne, Akcesoria Produkty o wysokiej wartości ekologicznej i przestrzegające zasad zrównoważonego rozwoju oraz Innowacje materiałowe.
W dniach 24−25 czerwca 2014 roku panel sześciu ekspertów zadecydował w sprawie przyznania nagród. Branża outdoorowa pozna zwycięzców 10 lipca 2014 roku po godzinie 17:30, podczas oficjalnej gali wręczenia nagród Awards Ceremony w trakcie OutDoor Show. Dodatkowo podczas tej ceremonii zostaną ogłoszeni zwycięzcy najcenniejszej kategorii nagród Gold Award. Produkty nagrodzone tytułami OutDoor Industry Award będą także zebrane na specjalnej wystawie we Wschodnim Foyer. Z listą zwycięzców z ubiegłego roku można zapoznać się TUTAJ.
Konferencje i panele
Tradycyjnie targi OutDoor to również liczne konferencje i panele dyskusyjne, podczas których poruszane są kwestie aktualnych zjawisk w branży outdoorowej oraz wyzwania przyszłości. Wykłady i spotkania z branżowymi specjalistami będą odbywać się od czwartku do niedzieli.
Wśród poruszanych tematów znajdą się m.in. selektywna dystrybucja, kolory i trendy w odzieży na sezon letni w 2016 roku, potrzeby i określenie grupy docelowej w przypadku hikingu, poprawa warunków pracy w łańcuchu dostaw, bieżące informacje dotyczące rynku chińskiego, przyszłość handlu detalicznego, marketing internetowy, zagadnienia zrównoważonego rozwoju czy kwestia miejsca produkcji sprzętu outdoorowego w przyszłości.
OutDoor Trend Show i sport
Każdego dnia targów o godz. 11:00, 14:00 oraz 16:00/16:30 w hali A2 będą miały miejsce pokazy w ramach OutDoor Trend Show. Uczestnicy będą mogli dowiedzieć się szczegółów na temat kolorów, wzorów, tkanin i krojów obowiązujących w przyszłym sezonie. Prezentacja, przygotowana na podstawie konsultacji z wystawcami, dziennikarzami i specjalistami z branży modowej oraz outdoorowej, będzie miała nowoczesną formę; zainteresowani otrzymają także broszury na temat nowych trendów. Cel – jeszcze lepiej przygotować przedstawicieli sklepów i dystrybutorów do zamówień na kolejny sezon.
Hala A2 to także przestrzeń dla zmagań sportowych. W piątek i sobotę na ścianie wspinaczkowej odbędą się zawody w ramach mistrzostw Deutsche Meisterschaft Bouldern 2014. Każdego dnia ściana będzie także otwarta dla wszystkich fanów boulderingu. W niedzielę o godzinie 12:00 odbędą się finały zawodów High Jump Contest.
Natomiast przestrzeń Foyer West będzie zarezerwowana dla sportów wodnych, które w tym roku mają być jeszcze mocniej reprezentowane w ramach targów. Nie zabraknie także widowiskowych pokazów slackline i wydarzeń w parku linowym.
Wystawa prezentująca świat namiotów
Szczegółowy przegląd najnowszych trendów na rynku namiotów zostanie zaprezentowany przez międzynarodowych producentów w miasteczku OutDoor Tent City (Rothaus Hala A1, Hala A2 oraz otwarty teren West Open Air Grounds) – jest to wystawa wyjątkowa pod względem jej rozmiarów (10 tys. m2), formy oraz przejrzystości prezentacji.
OutDoor Party
W sobotę 12 lipca pod gołym niebem odbędzie się impreza OutDoor Party, sponsorowana przez markę Polartec we współpracy z EOCA European Outdoor Conservation Association. Impreza będzie zlokalizowana na terenie Open Air Grounds West oraz Foyer West, gdzie uczestnicy będą mogli bawić się przy muzyce „na żywo”. Start o godzinie 18:30.
Bilet wstępu za 15 euro uprawnia do otrzymania koszulki imprezowej, dowolnej ilości jedzenia i 4 drinków. Autobus będzie rozwoził gości po hotelach od 12:30 w nocy. Koszulki i bilety dostępne są w punktach umieszczonych w Foyer West i East.
Godziny otwarcia
Targi OutDoor 2014 będą otwarte od czwartku 11 lipca do niedzieli 14 lipca jedynie dla gości branżowych (czwartek–sobota 9:00–18:00, niedziela 9:00–17:00).
Bilety na targi OutDoor 2014
Przedsprzedaż biletów dla odwiedzających:
- 1 dzień – 16 euro
- karnet na 2 dni – 26 euro
- karnet na 3 dni – 33 euro
- karnet na 4 dni – 38 euro
Sprzedaż w dniu rozpoczęcia targów:
- 1 dzień – 29 euro
- karnet na 2 dni – 41 euro
- karnet na 3 dni – 51 euro
- karnet na 4 dni – 59 euro
Wszelkie istotne informacje na temat OutDoor, włączając w to listy wystawców, wydarzenia, wskazówki jak dotrzeć na tereny wystawowe, są dostępne do ściągnięcia za darmo z: www.outdoor-show.com.
***
Na targach OutDoor nie zabraknie przedstawicieli redakcji Outdoor Magazynu, możecie więc liczyć na wieści z pierwszej ręki! :)
Comments 1