AKU – od skromnego zakładu szewskiego do “oficjalnego buta” 15. KFG

przez Administrator | Opublikowano 30 listopada 2017 16:37

Wielkimi krokami zbliża się 15. edycja Krakowskiego Festiwalu Górskiego – największego krajowego wydarzenia, zrzeszającego miłośników świata gór i szeroko rozumianego outdooru, jak również osoby związane z branżą zawodowo. W dniach 1 – 3 grudnia, jak co roku, spotkają się oni na terenie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, by wspólnie porozmawiać, wysłuchać prelekcji wybitnych wpinaczy i podróżników, wziąć udział w warsztatach czy obejrzeć projekcje filmowe.

AKU Climatica Suede GTX

Nieodłącznym elementem festiwalu będzie kiermasz, a na nim czołowi producenci odzieży, butów i sprzętu outdoorowego. Jednym z nich będzie AKU – włoski brand specjalizujący się produkcji obuwia wspinaczkowego i turystycznego. A zarazem wzorcowy przykład podejścia biznesowego, łączącego poszanowanie dla własnego dziedzictwa, współgrającego z otwartością na nowinki technologiczne w procesie produkcji. Marka, która zaczynała jako mały warsztat szewski u podnóża Dolomitów, a dziś zaliczana jest do jednego z liderów w segmencie obuwia górskiego. Doceniana zarówno przez profesjonalistów, jak i amatorów, czego potwierdzeniem jest obecność na prestiżowych imprezach, takich jak 15. KFG. Co warto o niej wiedzieć?

Historia firmy to wiele lat doświadczeń czerpanych z tradycji ręcznej produkcji obuwia. Przyjętym celem biznesowym są tu nie tylko namacalne wyniki sprzedaży, ale i promocja kultury oraz środowiska górskiego. Aż trudno uwierzyć, iż ta włoska firma wyrosła z małego warsztatu szewskiego, który założył po II wojnie światowej niejaki Galliano Bordin. Miało to miejsce w niewielkim miasteczku Montebelluna (rejon Treviso we Włoszech, u podnóża Dolomitów), gdzie Galliano zaczynał od wyrobu obuwia tradycyjnymi metodami, używając wyprawianej ręcznie skóry.

(fot. Lorenzo di Nozzi)

Szybko rozwinął on swoją działalność, dzięki czemu na początku lat 60. był już właścicielem niewielkiej fabryki produkującej buty trekkingowe. W latach 70. stał się liderem w produkcji technicznego obuwia do wędrówek górskich. W kolejnych latach firma zaczęła zyskiwać renomę poza granicami Włoch, co zapoczątkowało ekspansję marki na rynki zagraniczne. Do dziś brand znany jest z tego, iż jako pierwsi na świecie wprowadzili innowacyjną metodę podklejania membrany Gore-Tex®, tworząc tym samym w pełni wodoodporne obuwie.

Obecnie Aku wypuszcza na rynek ponad dwieście tysięcy par butów rocznie. Atutem firmy jest to, iż posiada własne zakłady zlokalizowane w Europie: jeden tam, gdzie wszystko się zaczęło, czyli we włoskiej Montebellunie (30 % produkcji), drugi w rumuńskim mieście Cluj Napoca.

Obecnie Aku to ponad trzydzieści lat doświadczenia w projektowaniu i produkcji wysokiej jakości butów dla najbardziej wymagających klientów. Właściciele firmy nigdy przy tym nie zapomnieli o swoich korzeniach. Oprócz pomysłowych projektantów i odważnych wizjonerów wymyślających nowe modele na kolejne sezony, spotkać tu można pochylonych nad stołem doświadczonych mistrzów szewskich, traktujących swoją pracę jak misję.

Warty podkreślenia jest również fakt, iż firma aktywnie tworzy grono „przyjaciół Aku”, składające się z przewodników, alpejskich specjalistów, członków stowarzyszeń turystycznych, fotografów i górskich entuzjastów. Współpraca z nimi ma na celu promowanie środowiska oraz górskiej kultury. Aku dedykuje swoje buty tym, dla których – oprócz jakości – ważne są wspólne wartości kulturowe. Firma promuje więc tok rozumowania oparty na Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR)  i stara się, aby klient, dokonując zakupu, również miał na względzie wartości, takie jak poszanowanie tradycji czy dbałość o środowisko naturalne.

Co z otwartością na nowości technologiczne? Wiadomo, samą tradycją i bazowaniem na tradycji ręcznego rękodzieła trudno byłoby firmie konkurować z producentami idącymi z duchem czasu i stawiającymi na nowości technologiczne w procesie produkcji. Włodarze Aku mają tego pełną świadomość. Dlatego regularnie wprowadzają nowe modele oparte na innowacyjnych rozwiązaniach.

W praktyce, przekładającej się na konkretne modele, system Elica znalazł zastosowanie w kilku modelach z linii Multiterrain, oferującej buty dedykowane aktywnościom górskim w umiarkowanie trudnym terenie. Większość serii to damsko-męskie modele z niską cholewką i sportowo-casualowym designem.

***

W czasie 15. Krakowskiego Festiwalu Górskiego na stoisku Aku (tuż obok stoiska Marmota) będzie możliwość zakupu wybranych modeli w preferencyjnych cenach. Ponadto, obsługująca stoisko firma Raven – wyłączny dystrybutor Aku w Polsce – zaplanowała dwa konkursy, w których będzie można wygrać m.in. voucher na wybrane buty Aku. Szczegóły na stoisku producenta.

Informacja prasowa Raven

 

Strony: 1 | 2

Skomentuj

XHTML: Możesz korzystać z tych znaczników HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 


Outdoor Magazyn