Nowy BMC teamelite 01 – kolejny etap w rozwoju MTB

przez Administrator | Opublikowano 11 czerwca 2015 11:06

Szwajcarska firma BMC przedstawiła nową propozycję przygotowaną z myślą o kolarstwie górskim cross-country – BMC teamelite 01. Wersja na 2016 r. ma być najbardziej zaawansowanym technologicznie rowerem MTB z ramą typu hardtail i wyznaczyć kierunki rozwoju dla całej branży.

Nowy 29er szwajcarskiej marki powstał przy ścisłej współpracy inżynierów z Impec Lab oraz kolarzy BMC MTB Racing Team, w tym m.in. Juliena Absalona.

BMC teamelite 01 XX1 02 (mat. pras.)

Model BMC teamelite 01 w wersji na rok 2016 jest punktem kulminacyjnym ewolucji rowerów wyścigowych. To unikalna kombinacja wydajności, przyczepności i technologii ułatwiających walkę ze zmęczeniem, która plasuje go w całkiem nowej kategorii, podnosząc równocześnie poprzeczkę i ustalając nowe standardy dla branży – zapewnia producent.

Micro Travel Technology

BMC teamelite 01 może pochwalić się nowym systemem MTT (Micro Travel Technology), który jest efektem ewolucji kilku poprzednich generacji rowerów cross-country. Dzięki systemowi, kolarze górscy będą mogli porzucić praktykę zmiany ciśnienia w oponach, by lepiej radzić sobie na technicznych zjazdach. Trójpoziomowy system tłumienia MTT umożliwia większe skupienie się na szybkości.

7, Näf, Ralph, BMC MTB, , SUI

7, Näf, Ralph, BMC MTB, , SUI

Nad technologią MTT inżynierowie z Impec Lab pracowali intensywnie od ponad dwóch lat. Głównym elementem jest w pełni zintegrowany tłumik XCell, praktycznie niewpływający na wagę roweru. Jego konstrukcja sprawia, że nie ma mowy o ograniczeniu sterowności i stabilności, a poprawa jest odczuwalna – poza większym komfortem – również m.in. przy zjazdach.

Geometria, waga, osprzęt

Geometrię karbonowej ramy oparto na autorskiej koncepcji BWC (Big Wheel Concept), która odpowiada na potrzeby kół o rozmiarze 29 cali (m.in. dłuższa i w pewnym stopniu spłaszczona główka sterowa). Waga ramy to tymczasem tylko 1,080 kg. W całości z karbonowych materiałów wykonana jest nie tylko rama, ale także sztyca.

BMC teamelite 01 06 (mat. pras.)

BMC teamelite 01 05 (mat. pras.)

BMC teamelite 01 04 (mat. pras.)

BMC teamelite 01 02 (mat. pras.)

Nowy BMC teamelite 01 będzie dostępny w trzech, różniących się przede wszystkim wykorzystanym osprzętem, wersjach: – XTR Di2 (osprzęt Shimano XTR Di2 2×11); – XX1 (osprzęt SRAM XX1 1×11); – XT (osprzęt Shimano XT 2×11).

Każdą z wersji oparto na ramie MTT Carbon 29. Fabryczne wyposażenie obejmuje też we wszystkich przypadkach m.in. widelec Fox 32 (różne warianty), hamulce Shimano XTR 160/160, mostek BMC MSM02 oraz kierownicę BMC MFB01 Carbon 720mm.

Absalon o różnicach

BMC teamelite 01 w wersji na rok 2016 przechodzi obecnie ostateczne testy – już w warunkach wyścigowych. Kolarze BMC MTB Racing Team mają go do dyspozycji m.in. w tegorocznych zawodach Pucharu Świata UCI w kolarstwie górskim cross-country. To właśnie na tym sprzęcie Julien Absalon wygrał pod koniec maja w niemieckim Albstadt – mistrz świata odniósł wtedy swoje trzydzieste zwycięstwo w wyścigach tego rodzaju.

5, Näf, Ralph, BMC MTB, , SUI

5, Näf, Ralph, BMC MTB, , SUI

Szczerze mówiąc, kiedy spróbowałem nowej technologii MTT, przewidywałem, że będą jakieś kompromisy. Teraz jestem przekonany – przy podjazdach jest dobry jak rower z poprzedniego roku, a przy zjazdach ma w sobie coś ekstra, czego zdecydowanie potrzebujemy. Jestem bardzo szczęśliwy, mając taką przewagę – komentuje Julien Absalon.

Nowy model BMC teamelite 01 trafi do dystrybucji w 2016 r. Rower ma być dostępny w pięciu rozmiarach (XS, S, M, L, XL).

BMC teamelite 01 (wersja na 2016 r.) – prezentacja wideo:

Oficjalny dystrybutor rowerów marki BMC w Polsce:

http://bmcracing.pl/

Informacja prasowa

Skomentuj

XHTML: Możesz korzystać z tych znaczników HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 


Outdoor Magazyn