W outdoor „na cebulkę” – druga warstwa

przez Aneta Żukowska | Opublikowano 29 lipca 2013 13:20

Podsumowując zagadnienie kroju – funkcjonalniej będzie jeśli model, który ma być drugą warstwą nie będzie naszpikowany konstrukcyjnymi dodatkami, zbyt dużą ilością kieszeni, wzmocnień i usztywnień. Warto skupić się przede wszystkim na jego podstawowych funkcjach: dany produkt ma dobrze ogrzewać, ale nie przegrzewać, zapewnić odprowadzanie wilgoci, a przy tym być wygodny i nie krępować ruchów.

Kwestie pozostałe: waga, cena i kolory

W kwestii wagi, oczywiście można krótko zalecić zgodnie z dzisiejszymi trendami: im lżej tym lepiej. W przypadku drugiej warstwy rzeczywiście nie musi być ciężko, zaś większość modeli na rynku mieści się w przedziale od 300 do 400 g. Na wagę mają wpływ dodatki konstrukcyjne, a niekiedy zaawansowanie technologiczne materiałów, z których uszyty jest wybrany produkt.

Im więcej kolorów, tym lepiej! (fot. Vaude)

Im więcej kolorów, tym lepiej! (fot. Vaude)

Cena – tutaj mamy sporą rozbieżność. Spełniający swoje podstawowe funkcje klasyczny polar możemy kupić już za mniej niż 200 zł. Dopłacamy przede wszystkim za ekologiczne lub innowacyjne materiały, perfekcyjnie dopracowany krój oraz dodatki. I ostatecznie wychodzi na to, że przeciętnie bluza lub kurtka polarowa to koszt około 300-400 zł.

W kolorach, tak jak i w cenach, jest w czym przebierać. Produkty należące do drugiej warstwy mają szczęśliwie szeroką paletę kolorystyczną, choć i tu można wyróżnić pewien standard.

Kolory, które się powtarzają to oczywiście uniwersalny czarny i równie stale obecny czerwony. Fani niebieskiego również znajdą coś dla siebie, podobnie jest z kolorem zielonym, szarym, a nawet z pomarańczowym. Nie bójmy się koloru w outdoorze – im go więcej, tym weselej!

Aneta Żukowska

 

Strony: 1 | 2 | 3 | 4 | 5

Wyświetlam 2 komentarze
Dodaj swój komentarz
  1. Łukasz napisał(a):

    proszę zmienić zwrot ‚ubierzemy kurtkę’ ubrać można dziecko, kurtkę tylko założyć. dziękuję

Skomentuj

XHTML: Możesz korzystać z tych znaczników HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 


Outdoor Magazyn