Najciekawsze produkty na lato 2013 zdaniem jury konkursu OutDoor Industry Award

przez Aneta Żukowska | Opublikowano 21 maja 2013 10:50

W połowie lipca, w niemieckim miasteczku Friedrichshafen, odbędą się branżowe targi outdoorowe OutDoor 2013. Co roku przyznawane są podczas nich nagrody OutDoor Industry Award, które mają wskazać najciekawsze i najbardziej innowacyjne produkty na nadchodzący sezon. Uhonorowane produkty z ubiegłego roku właśnie pojawiły się w sklepach. Zobaczmy więc, na co warto zwrócić uwagę.

Nagroda OutDoor Industry Award 2012

Na ubiegłorocznych targach OutDoor do konkursu zgłoszono aż 322 produkty z 25 krajów z całego świata. Zgłoszenia oceniało eksperckie jury, w którym zasiadają przedstawiciele prasy, projektanci, fotografowie oraz członkowie stowarzyszeń branży outdoorowej.

OutDoor Industry Award 2012 - zwycięzcy nagrody GOLD Award (fot. Messe Friedrichshafen)

OutDoor Industry Award 2012 – zwycięzcy nagrody GOLD Award (fot. Messe Friedrichshafen)

Do jury w 2012 roku należeli: Boris Gnielka (Outdoor Magazin, Stuttgart/Niemcy), Mark Held (European Outdoor Group, Zug/Szwajcaria), Monica Viganò (Outdoor Magazine, Meda/Włochy), Nora Kühner (konsultantka ds. projektów odzieżowych, Monachium/Niemcy oraz IDEAS Active Sports Design Network), Alessandra Soresina (przyrodniczka, autorka i fotografka, Milan/Włochy) oraz Remo Nanzer (Transa Backpacking AG, Bern/Szwajcaria).

Zgłoszone produkty podzielone były na osiem kategorii:

  • odzież/kaski/buty,
  • plecaki/bagaż,
  • sprzęt wspinaczkowy/górski,
  • sprzęt kempingowy,
  • śpiwory,
  • akcesoria,
  • produkty o wysokiej wartości ekologicznej/sprzyjające zrównoważonemu rozwojowi
  • innowacyjne materiały.

Podczas oceniania zgłoszeń jurorzy zwracali szczególną uwagę na następujące aspekty: poziom innowacyjności, jakość wzornictwa, wykonanie, dobór materiałów, zrównoważony rozwój, funkcjonalność, użyteczność, bezpieczeństwo, charakter trendsetterski oraz wartość marki.

outdoor_industry_award_12_logo

Spośród 322 zgłoszeń, jury wyselekcjonowało w sumie 48 nagrodzonych produktów. Dziesięć spośród nich otrzymało nagrody GOLD Award za wyróżniający się design i innowacyjne rozwiązania. I to właśnie im warto poświęcić chwilę uwagi.

Zwycięzcy nagród GOLD OutDoor Industry Award 2012

  • Kategoria: Odzież / kaski / buty:

Kask SIROCCO marki Petzl

Przy maksymalnej wadze 165 g, kask SIROCCO wyznacza nowe standardy lekkości kasków wspinaczkowych. Dzięki kompaktowej konstrukcji, udało się zredukować wagę do minimum, przy czym właściwości mechaniczne spienionego polipropylenu gwarantują niezwykłą wytrzymałość na uderzenia.

System regulacji wykorzystujący paski również przyczynia się do obniżenia ciężaru. Kask jest wyposażony w nową klamrę magnetyczną, umożliwiającą zapinanie paska pod szyją za pomocą jednej ręki. Kask SIROCCO posiada szereg otworów wentylacyjnych.

Strony: 1 | 2 | 3 | 4

Skomentuj

XHTML: Możesz korzystać z tych znaczników HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 


Outdoor Magazyn