Co nas czeka w sezonie wiosna-lato 2015? Część druga

Na ubiegłorocznych targach OutDoor 2014 nad Jeziorem Bodeńskim mogliśmy przyjrzeć się nowościom, które teraz będzie można spotkać w sklepach outdoorowych. Przedstawiamy czekające nas nowinki na sezon wiosna-lato 2015 marek: Sea To Summit, Thule, Icebreaker, Haglöfs, Patagonia, Aku, Berghaus oraz Mammut.

W części pierwszej, która znajduje się TUTAJ, opisane są nowości marek: Black Diamond, Salewa, Jack Wolfskin, Rab, The North Face oraz Arc’teryx.

Sea To Summit

Producent akcesoriów outdoorowych – marka Sea To Summit – od około trzech lat sprawdza swoje siły na rynku śpiworów. W tym sezonie firma zdecydowała się pójść jeszcze jeden krok dalej, wprowadzając na rynek maty. I to z sukcesem – na targach OutDoor 2014 mata Comfort Plus otrzymała nagrodę OutDoor Industry Award.

Kolekcja mat Sea To Summit (fot. Outdoor Magazyn)
Kolekcja mat Sea To Summit (fot. Outdoor Magazyn)

Na czym polega wyjątkowość tych mat? Kolekcja składa się z trzech kategorii: Ultra Light, Comfort Light oraz Comfort Plus. Każda z nich występuje w wersji z dodatkowym ociepleniem lub bez.

Zacznijmy od najciekawszej, czyli właśnie wersji nagrodzonej przez jury nagrody OutDoor Industry. Mata Comfort Plus została skonstruowana z dwóch warstw komórek wypełnionych powietrzem, przy czym dolna i górna warstwa nie są ze sobą połączone. Każda komórka jest indywidualna, matę zaś można pompować z dwóch stron i w zależności od nawierzchni na której śpimy, dostosowywać naprężenie powietrzem wybranych komórek. Dzięki temu niestraszna nam będzie nawet najbardziej kamienista powierzchnia, na której przyszło nam spać.

Mata Comfort Plus marki Sea Tu Summit; z prawej strony worek do nadmuchiwania i przechowywania maty (fot. Outdoor Magazyn)

Wersja na najzimniejsze warunki docieplona jest Thermolite, dodatkowo pomiędzy komórkami zastosowano materiał Exkin Platinum, który działa jak folia NRC – odbija nasze ciepło. Materiał zewnętrzny to wytrzymały Ripstop Nylon 40D. W wymiarze regular (183×55 cm) mata ta waży 725 g. Posiada 596 komórek.

Maty można pompować pompką, ustami lub workiem, w który również zmieszczą się najmniejsze z mat. Co więcej marka Sea To Summit w przyszłym sezonie udoskonali także swoje zwykłe worki wodoszczelne o system umożliwiający nadmuchanie każdej maty.

Maty Ultra Light przeznaczone są na warunki letnie, ambicją konstruktorów było tu przede wszystkim obniżenie wagi. Wersja w rozmiarze regular waży 355 g, przy wymiarach 183×55. Modele z dodatkową ociepliną także mają komory wypełnione Thermolite. Maty te mają pojedynczą konstrukcję. Maty Comfort Light są już budowane hybrydowo – mata ma podwójną warstwę komórek w rejonie korpusu i pojedynczą warstwę w rejonie nóg i głowy. W rozmiarze regular waży 460 g.

Thule

Dobrze znana z systemów bagażowych na rower i samochód – marka Thule – zaprezentowała natomiast plecaki dla miłośników outdooru.

Thule Capstone 40L
Thule Guidepost 65L

To jest naturalny rozwój dla naszej firmy – powiedział w rozmowie z Outdoor Magazynem Johan Hedberg, wiceprezes Thule. – Nasze plecaki posiadają te same cechy, co pozostały sprzęt Thule, są łatwe i komfortowe w użyciu, bezpieczne i funkcjonalne. 

O nowych plecakach już informowaliśmy naszych Czytelników, teraz warto tylko przypomnieć ich podstawową charakterystykę. Thule wprowadzi trzy rodziny produktów: serię GuidePost – do długich, co najmniej kilkudniowych wędrówek z plecakiem, serię Capstone – na krótsze wycieczki oraz dwa modele nosideł dla dzieci – Sapling Elite Child Carrier.

Ambicją marki było stworzenie systemu, dzięki któremu każdy użytkownik będzie mógł dopasować plecak do swojej budowy ciała. Nie mamy więc tutaj podziału tylko na S, M i L, gdyż jak wiemy z doświadczenia, M-ka M-ce nie równa.

Plecaki dzielą się także na wersję dla kobiet i mężczyzn, a każda z nich została zaprojektowana z myślą o różnicach w anatomii ciała między płciami. W sumie marka naliczyła 270 opcji dopasowania plecaków.

Podstawowe systemy nośne to TransHub Suspension System oraz MicroAjust Syspension System. TransHub opiera się na szerokim aluminiowym wsporniku oraz na wykonanej ze stalowej sprężyny ramie. Ciężar plecaka przenoszony jest tu na nogi. System została zastosowany w plecach GuidePost.

Thule GuidePost 65L
System nośny w plecakach Thule (fot. Outdoor Magazyn)

MicroAdjust Suspension System natomiast opiera się na aluminiowej ramie, której celem jest równo rozdystrybuowanie masy plecaka na biodrach. Co ciekawe system nośny (a nie tylko paski) może być regulowany także w czasie wędrówki, bez zdejmowania plecaka z pleców. System ten znajdziemy w plecakach serii Capstone.

MicroAdjust Suspension System

Interesujący jest także rozwiązanie klapy w plecaku GuidePost. Po odpięciu jej, stanowi ona zupełnie samodzielny i funkcjonalny, wyposażony we wszystkie potrzebne cechy 24-litrowy plecak, który możemy użyć np. do bezpośredniego wejścia na jakiś szczyt.

Icebreaker

Wełna merino sprawdza się także latem – o tym możemy Was zapewnić. Jednak niekoniecznie podczas największych upałów i w wilgotnym klimacie. Marka Icebreaker postanowiła to zmienić, wprowadzając nową dzianinę Icebreaker Cool-Lite. Dzianina ta jest mieszanką włókien merino z włóknami Tencel. Gramatura materiału w tym przypadku ze 150 zeszła do 130. Jest to już naprawdę mało, a dzianina jest cienka, ale wciąż wytrzymała. Jak zapewnia producent, nowy materiał jest o 40 proc. „chłodniejszy” od standardowego i trzy razy szybciej schnie, chroni także przed promieniowaniem UV.

Z dzianiny Cool-Lite będą wykonane koszulki, spodnie, shorty i sukienki dla entuzjastów outdooru do bardziej wymagających aktywnościach, jak i dla tych, których pasją są przede wszystkim podróże.

Icebreaker także został w tym roku laureatem nagrody OutDoor Industry Award. Nagrodzona została seria Icebreaker Merino Shirt, a konkretnie koszule Compass Longsleeve Shirt, wykonane w 100 proc. z tkanej wełny merino, z wentylacją w strategicznych miejscach.

Z lewej strony nagrodzona koszula marki Icebreaker (fot. Outdoor Magazyn)

Koszule przeznaczone są do hikingu, jak i innych aktywności outdoorowych. Chronią przed promieniowaniem UV (UPF 25+).

Haglöfs

Marka Haglöfs również nie uchroniła się w tym roku od nagrody OutDoor Industry Award. Zwycięskim produktem jest śpiwór L.I.M. Down, wypełniony certyfikowanym przez bluesign puchem gęsim 90/10. Model ten waży 473 g, został zaprojektowany dla tych, którzy potrzebują snu i odpoczynku w trakcie szybkich wędrówek, wyścigów i zawodów.

Z lewej strony śpiwór L.I.M. marki Haglofs (fot. Outdoor Magazyn)
Śpiwór L.I.M. marki Haglofs (fot. Outdoor Magazyn)

Kluczowe dla konstrukcji jest to, że śpiwór nie ma suwaka, a dół w rejonie stóp jest otwarty (można go jednak ściągnąć sznurogumką). Dzięki temu nie tylko mamy dodatkową wentylację, ale również w śpiworze można chodzić, jeśli jest taka potrzeba. Śpiwór został zaprojektowany z myślą o temperaturach do -13 stopni, przy komforcie 0 stopni.

Super lekka kolekcja marki Haglofs (fot. Outdoor Magazyn)

Kolekcja marki Haglofs (fot. Outdoor Magazyn)

W tym sezonie Haglöfs postawił sobie ambicję stworzenia najlżejszego zestawu sprzętu i odzieży, przeznaczonych dla fanów szybkich trekkingów i hikingu. W zestawach przeznaczonych dla kobiet i mężczyzn znajdziemy pełne wyposażenie – od bielizny, przez warstwę pośrednią, ocieplającą, kurtki zewnętrzne, po parę butów i plecak ze śpiworem w środku. Całość ma ważyć nie więcej niż 1.5 kg.

Patagonia

Dla fanów marki Patagonia, z pewnością istotną informację jest ta, że zmieni się krój softshelli – teraz będzie bardziej europejski, czyli techniczny – bardziej odpowiedni dla europejskiej, sportowej sylwetki.

Kolekcja marki Patagonia (fot. Outdoor Magazyn)

Po ubiegłorocznym powrocie do plecaków i sukcesie kolekcji Ascensionist Pack, marka także doda kilka plecakowych nowości – będą to m.in. propozycje wspinaczkowe, do transportu liny.

Aku

Marka Aku postanowiła uczcić 30-lecie debiutu już teraz klasycznego modelu buta Slop. Z tej okazji cała kolekcja marki designem będzie nawiązywać właśnie do tego klasyka.

Model Slop marki Aku z 1985 roku (fot. Outdoor Magazyn)
Nowa kolekcja marki Aku, utrzymana w stylistyce modelu Slope z 1985 roku (fot. Outdoor Magazyn)

Berghaus

Kolekcja marki Berghaus została doceniona aż trzema nagrodami. Kurtka HyperSmock 2.0 znalazła się w prestiżowej siódemce nagrody Gold Award, zaś kurtka HyperTherm Race Smock i materiał Eco Woven otrzymały „zwykłą” nagrodę Industry Award.

Z prawej strony kurtka HyperSmock 2.0 marki Berghaus (fot. Outdoor Magazyn)

Nylonowy materiał Eco Woven, jak wskazuje nazwa, jest przede wszystkim ekologiczny. W tym przypadku chodzi nie tylko o pochodzenie składników i proces produkcji (a zużywa się w nim o 89 proc. mniej wody, 63 proc. mniej chemikaliów oraz produkuje się o 62 proc. mniej CO2 i o 67 proc. mniej substancji chemicznych), ale również o ich trwałość – wytrzymałość i niespieralność kolorów. W materiale zastosowane antybakteryjną technologię Polygiene. Z Eco Woven będą produkowane koszule i spodnie.

Koszula i spodnie z materiału Eco Woven marki Berghaus

Kurtka HyperTherm Race Smock jest modelem zaprojektowanym specjalnie dla i z Philippe Gatta, który jest ultramaratonistą, a ostatnio brał udział w The Great Himalayan Trail. Kurtka wypełniona syntetyczną ociepliną 40g HydroLoft Elite. HyperTherm Race Smock jest dwustronna – założona na jednej stronie daje wysoką odporność przed wiatrem, przewrócona na druga stronę oferuje większy przepływ powietrza, zapewniając idealny balans pomiędzy izolacją, a oddychalnością. Obie strony pokryte są DWR.

Kurtka HyperSmock 2.0 marki Berghaus (fot. Outdoor Magazyn)

Podobnie wraz z Philippe Gatta została zaprojektowana kurtka HyperSmock 2.0, czyli złoty zwycięzca. Super lekki model w rozmiarze L waży zaledwie 76 g. Kurtka jest przy tym wodoszczelna na poziomie 15 000 i oddychająca na poziomie 10 000 MVTR. Posiada kaptur i niepełny suwak. Materiał wierzchni to nowy HydroShell Hyper.

Mammut

Marka Mammut zadbała o kobiety, tworząc kurtkę Hera 3-in-1. Kurtka wykonana jest z materiału DRYtech™ Premium 3-Layer. Można ją nosić na trzy sposoby: jako dłuższą kurtkę, standardową kurtkę i jako spódnicę. Konstruktorom przyświecała przede wszystkim idea uniwersalności.

Hera 3-in-1 marki Mammut (fot. Outdoor Magazyn)

Hera 3-in-1 posiada cztery kieszenie, wentylację pod ramionami, anatomicznie profilowane rękawy, z mankietami zapinanymi na rzepy i regulowany kaptur. Całość została zaprojektowana z myślą o wymaganiach kobiecej sylwetki.

GORE-TEX Surround

Nagrodę OutDoor Industry Award 2014 otrzymała także technologia GORE-TEX Surround, o której pisaliśmy już szczegółowo TUTAJ. Na targach mogliśmy zobaczyć różne konstrukcyjne realizacje technologii w poszczególnych modelach butów.

GORE-TEX Surround w różnym zastosowaniu (fot. Outdoor Magazyn)

 

Exit mobile version