Rekordowa, 10. edycja biegu charytatywnego Poland Business Run już 5 września

10. edycja biegu charytatywnego Poland Business Run (fot. mat. prasowe)

Rekordowa ilość 28 500 tysiąca biegaczy wystartuje w 10. edycji biegu charytatywnego Poland Business Run, którego nadrzędnym celem jest zebranie środków na pomoc osobom po amputacjach oraz z dysfunkcją narządów ruchu. Bieg ma ponadto promować zdrowy styl życia oraz ruch na świeżym powietrzu – tak pożądany w czasach ograniczeń związanych z pandemią. Właśnie z jej powodu, podobnie, jak i w zeszłym roku, tegoroczna edycja będzie miała charakter biegu sztafetowego w formie wirtualnej, w którym udział wezmą pięcioosobowe drużyny tworzone przez pracowników firm wspierających organizatora, Fundację Poland Business Run. Integralnym elementem tegorocznej edycji będzie szereg atrakcji przygotowanych wspólnie z marką obuwia biegowego Hoka One One – wyłącznym Sponsorem Sportowym wydarzenia. Będzie się działo!

***

Biegasz – pomagasz!

Już w 2020 r., pomimo restrykcji związanych z pandemią, 9. edycja sztafety Poland Business Run okazała się ogromnym sukcesem. Na jej starcie stanęło ponad 19 000 biegaczy z 17 krajów, zatrudnionych w 1 091 firmach. Tym samym było to największe wydarzenie sportowe w skali kraju! Co jednak najważniejsze, zebrane środki pozwoliły na pomoc aż 71 beneficjentom – głównie osobom po amputacjach, nierzadko miłośnikom biegania. Motto organizatora „Biegasz – pomagasz!” po raz kolejny znalazło przełożenie na realne wsparcie dla osób pokrzywdzonych przez los.

Rekordowa frekwencja

Ilość zgłoszeń do tegorocznej edycji przeszła najśmielsze oczekiwania organizatorów – wspomnianej już Fundacji Poland Business Run. Z jednej strony zdawali sobie oni sprawę, iż miłośnicy biegania – wskutek przymusowych obostrzeń i odwołania wielu imprez biegowych – będą spragnieni ruchu na świeżym powietrzu, co przełoży się na zainteresowanie wydarzeniem. Z drugiej strony nikt z organizatorów nie zakładał pobicia rekordu z 2019 roku, gdy w dziewięciu polskich miastach odbyła się ostatnia edycja stacjonarna. W rezultacie udało się wówczas zebrać środki na wsparcie dla 94 osób z niepełnosprawnością ruchową.

10. edycja biegu charytatywnego Poland Business Run (fot. mat. prasowe)

Organizatorzy nie kryją satysfakcji z tegorocznej frekwencji – komentuje Agnieszka Pleti, prezes Fundacji Poland Business Run:

To rekordowy wynik, który przerósł nasze najśmielsze oczekiwania. Jest on nawet wyższy niż rekord edycji stacjonarnej z 2019 roku, kiedy zebraliśmy 27 200 uczestników. Już teraz dziękujemy wszystkim biegaczom za tak liczne włączanie się w tę akcję. Nasze marzenie o wsparciu 100 beneficjentów na 10. urodziny biegu staje się naprawdę realne!

Współpraca z Hoka One One

Projekt sztafety Poland Business Run ma jednak na celu nie tylko wsparcie osób z niepełnosprawnościami, ale i promocję ruchu na świeżym powietrzu poprzez bieganie. O ile większość uczestników sztafety, to osoby, których do biegania namawiać nie trzeba – bo stanowi to ich pasję – o tyle niewątpliwie część uczestników stanowią osoby, które z różnych powodów nie mogą sobie pozwolić na regularny ruch. Aby zachęcić ich do biegania również poza 5 września, organizatorzy podjęli decyzję o nawiązaniu współpracy z marką obuwia biegowego – Hoka One One. Ten amerykański brand od kilku lat zdobywa rzesze fanów również w Polsce, ciesząc się wzrastającym zainteresowaniem kolejnych grup odbiorców – również tych preferujących krótsze dystanse.

10. edycja biegu charytatywnego Poland Business Run (fot. mat. prasowe)

Biorąc pod uwagę pełne poparcie producenta dla celów Fundacji, jak również chęć wspierania ludzi w prowadzeniu aktywnego stylu życia – nierozerwalnie związanego z DNA marki – decyzja o chęci podjęcia współpracy była dla producenta czymś naturalnym.Rafał Ziobroz Hoka One One:

Jako marka Hoka One One z ogromną przyjemnością zaangażowaliśmy się we wsparcie jubileuszowej, dziesiątej już edycji Poland Business Run. Idea zawodów jest nam niezwykle bliska, bo nie tylko zachęca ludzi do biegania i prowadzenia zdrowego stylu życia, ale przede wszystkim wspiera osoby niepełnosprawne. Wierzymy, iż działalność Fundacji Poland Business Run, połączona z zaangażowaniem wspierających ją firm, pozwoli spełniać marzenia ludzi dotkniętych przez los – nierzadko pasjonatów sportu. Wsparcie szlachetnej inicjatywy i chęć promocji zdrowego stylu życia, to główne, ale nie jedyne powody współpracy przy tegorocznej edycji biegu. Mottem marki Hoka One One od zawsze jest „Time to fly” – które hasło lepiej oddaje przełamywanie barier? Jeśli dodać do tego flagowe wartości producenta, nierozerwalnie związane z promocją sportu, wspierania aktywności na świeżym powietrzu, wreszcie akceptacji różnorodności, okazuje się, iż Hoka One One jest marką idealnie wpasowującą się w filozofię biegu Poland Business Run.

Clifton 8 – idealny wybór dla uczestników Poland Business Run

Choć Hoka One One, dzięki charakterystycznym elementom konstrukcji swoich kluczowych modeli (gruba, piankowa podeszwa, kołyskowa budowa, niskie osadzenie stopy w ramie buta, minimalna waga) cieszy się zainteresowaniem głównie biegaczy długodystansowych, jej buty świetnie nadają się również do biegania na krótszych dystansach. Przykładem jest tu najnowsza, ósma już odsłona modelu Clifton – najchętniej kupowanego buta z przeznaczeniem do biegania po asfalcie. Nieprzypadkowo to właśnie ten model ma zachęcić do biegania również tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z bieganiem lub szukają dla siebie modelu, który pozwoliłby im się z bieganiem mocniej „zaprzyjaźnić”. Dzięki partnerstwu na linii Fundacja Poland Business Run – Hoka One One – sieć Sklep Biegacza, biegacze tegorocznej edycji Poland Business Run mogą nabyć obuwie Clifton 8 w promocyjnej cenie. Co więcej, 150 PLN z każdej zakupionej pary trafia na konto Fundacji, by wspierać osoby z niepełnosprawnościami ruchowymi.

Śniadania Biegowe i konkursy, czyli jak zachęcić uczestników do trenowania

Kolejnym elementem mającym zachęcić do biegania są organizowane we współpracy z Hoka One One tzw. „Śniadanie Biegowe”. Prowadzą je profesjonalni trenerzy biegania, jak również ambasadorzy marki, m.in.Patrycja Bereznowska– mistrzyni świata oraz Europy w biegu 24-h, jak również zwyciężczyni wielu prestiżowych biegów na dystansach ultra. Nie brakuje również zachęt w postaci konkursów, w których można wygrać między innymi – a jakżeby inaczej – właśnie model Clifton 8. Konkurs na interpretację frazy „Time to fly” za pomocą zdjęcia czy konkurs „Lecę z Hoką” z wykorzystaniem …zmywalnego tatuażu dowodzą, że wystarczy minimum wysiłku i nieco więcej kreatywności, aby wygrać flagowe buty Hoka One One i udanie rozwijać przygodę z bieganiem. Komentuje Marta Hernik, dyrektor zarządzająca Fundacji Poland Business Run:

Bardzo się cieszymy, że do grona naszych sponsorów dołączyła ceniona marka butów do biegania Hoka One One. Wspólnie możemy uświadamiać biegaczy, jak ważne jest dbanie o zdrowie, a także edukować ich w zakresie prawidłowego przygotowania do biegowej przygody. A przygodę tę, jak wiadomo, zacząć należy od dobrych butów. Zachęcamy zatem naszych biegaczy do zakupu nowego modelu Hoka Clifton 8 w bardzo atrakcyjnej cenie oraz do udziału w treningach biegowych pozwalających poprawić i wzmocnić swoją kondycję przed startem w naszej ukochanej sztafecie.

10. edycja biegu charytatywnego Poland Business Run (fot. mat. prasowe)

Tegoroczna formuła biegu

A jak będzie wyglądał sam bieg, skoro ze względów na obowiązujące restrykcje niemożliwa jest jego organizacja w centrach miast, pośród tysięcy innych biegaczy? Ze względu na pandemię organizatorzy stworzyli formułę, która pozwala na rywalizację w bezpiecznych, nieinwazyjnych dla innych warunkach. Każdy z uczestników, w dowolnie wybranym przez siebie miejscu, będzie musiał pokonać odcinek czterech kilometrów, rejestrując go za pomocą jednej z aplikacji z GPS. Następnie każdy biegacz za pomocą dedykowanej aplikacji Poland Business Run lub strony internetowej biegu przesyła tak udokumentowany wynik organizatorom.

Dlaczego warto pobiec…?

5 września zbliża się nieubłaganie, a wraz z nim jedno z najbardziej wyczekiwanych sportowych wydarzeń 2021 roku w Polsce. Organizatorom i sponsorom – z Hoka One One na czele – nie pozostaje nic innego, jak zachęcić uczestników biegu do trenowania – tak, aby w dniu biegu każdy z satysfakcją pokonał swoje cztery km, dokładając cegiełkę do wsparcia szlachetnej inicjatywy Fundacji Poland Business Run. A jeśli można przy tym łączyć przyjemne z pożytecznym, promować aktywny styl życia czy nawet odkryć w sobie pasję do biegania, okazuje się, że flagowy projekt Fundacji jest klasycznym układem win–win, w którym wygrywa dosłownie każdy… Jak podsumowuje Rafał Ziobro:

Cieszymy się, że możemy być integralną częścią wspaniałej inicjatywy, jaką jest Poland Business Run, i już nie możemy doczekać się 5 września, gdy pośród tysięcy innych biegaczy, pobiegniemy w szczytnym celu, równocześnie świetnie się bawiąc. Do zobaczenia na trasie!

Informacja prasowa

 

Exit mobile version