Fjällräven uznany najbardziej zrównoważoną marką w Szwecji w rankingu Sustainable Brand Index 2020

Według największego w Europie badania i rankingu − Sustainable Brand Index™ 2020 – marka Fjällräven uzyskała tytuł lidera zrównoważonego rozwoju w Szwecji. Szwedzcy konsumenci ocenili ponad 1400 marek i w głosowaniu wskazali Fjällräven jako najbardziej zrównoważoną markę w kategorii „odzież i moda”.

***

Christiane Dolva, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju we Fjällräven:

Zrównoważony rozwój to głęboko zakorzeniona wartość we Fjällräven, która stanowi punkt wyjścia do wszystkiego, co robimy. Nie jesteśmy jednak tak dobrzy w jego promowaniu, jak we wprowadzaniu rzeczywistych zmian poprzez nasze działania. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że konsumenci postrzegają Fjällräven jako zrównoważoną markę i doceniają nasze nieustanne wysiłki na rzecz ulepszania materiałów, procesów produkcyjnych i łańcuchów dostaw z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju i identyfikowalności źródeł.

Produkty Fjällräven są wytwarzane z myślą o wieloletnim użytkowaniu, z naciskiem na wytrzymałość i w zgodzie z filozofią zrównoważonego rozwoju. Te trzy parametry stoją u podstaw wszystkich procesów – od tworzenia projektu na desce kreślarskiej, przez wybór odpowiedniego materiału, selekcję dostawców, finalną produkcję aż do tego, co dzieje się z produktem po zakończeniu jego cyklu życia. Przedstawiciele marki podkreślają:

Produkty powinny być wytrzymałe i długowieczne, zarówno w sensie fizycznym, jak i na poziomie emocjonalnym. W końcu, co nam po odzieży wykonanej z najtrwalszej tkaniny na świecie, jeśli po roku od zakupu wydaje się ona przestarzała? Z tego powodu ponadczasowe wzornictwo jest dla nas priorytetem. Cieszymy się, gdy widzimy, jak nasze produkty są przekazywane z pokolenia na pokolenie, ponieważ oznacza to, że udało nam się stworzyć długotrwałą wartość, która pozwala na bardziej zrównoważone zachowanie.

Jeśli chodzi o materiały, to zawsze w pierwszej kolejności wykorzystujemy te pochodzenia organicznego, odnawialne lub pochodzące z recyklingu, co jest możliwe dzięki aktywnemu stosowaniu kryteriów Higg Index. Fjällräven jest także członkiem Koalicji na Rzecz Zrównoważonej Odzieży (Sustainable Apparel Coalition) oraz jest zaangażowany w inicjatywę ONZ − Global Climate Action. Od 2015 roku we wszystkich produktach zaprzestano stosowania impregnatów na bazie fluorowęglowodorów, a wszystkie nowe produkty z materiału G-1000 wytwarzane są z bawełny organicznej i poliestru pochodzącego z recyklingu. Dobrostan zwierząt i zrównoważony rozwój społeczny pozostają na pierwszym miejscu we wszystkich działaniach i procesach produkcyjnych marki.

Fjällräven jest również znany z przejrzystego i etycznego procesu produkcji puchu (opisanego szczegółowo jako „Fjällräven Down Promise„) oraz szerokiego zastosowania wełny pochodzącej z różnych identyfikowalnych źródeł. To wszystko stanowi część nieustannych wysiłków marki mających na celu ograniczenie wpływu na środowisko naturalne i zrównoważoną produkcję.

Sustainable Brand Index™ to największe w Europie niezależne badania marek pod kątem zrównoważonego rozwoju, obejmujące ponad 1400 firm, 35 branż i 58 000 konsumentów w 8 krajach. Ranking publikowany od 2011 roku pozwala określić, jak marki są postrzegane pod kątem społecznej i ekologicznej odpowiedzialności. Więcej informacji o rankingu na stronie www.sb-index.com.

Informacja prasowa

Exit mobile version