Za nami Zakopiański Weekend Biegowy z Sokołem

W miniony piątek, sobotę i niedzielę setki biegaczy sprawdziło swoje siły na tatrzańskich szlakach w ramach Zakopiańskiego Weekendu Biegowego z Sokołem. Trzy biegi – Bieg Sokoła, Wysokogórski Bieg im. dh. Franciszka Marduły i Bieg im. Władysława hr. Zamoyskiego – to w sumie 57,6 kilometrów tras o deniwelacji +3661m/-3231m.

Bieg Sokoła

W piątek, 2 czerwca, jako pierwszy odbył się Bieg Sokoła, którego trasa mierzy 15,6 kilometrów. Na biegaczy czekała deniwelacja +1013m/-1013m. W Biegu Sokoła wzięło udział 140 zawodników.

Zawodnicy wystartowali z Kuźnic, a następnie pobiegli szeroką drogą (szlak niebieski) w kierunku Hotelu Górskiego na Kalatówkach. Kilkadziesiąt metrów przed hotelem skręcili w prawo (czarny szlak) na Ścieżkę nad Reglami. Dalej należało kontynuować bieg aż do pierwszego skrzyżowania szlaków, następnie żółtym szlakiem zbiec przez Dolinę Białego, aż do jej wylotu. Po minięciu bramy wejściowej do TPN skręcili ostro w lewo i biegli Drogą pod Reglami do wylotu Doliny Strążyskiej, dalej czerwonym szlakiem trasa prowadziła przez Dolinę Strążyską. Po osiągnięciu Polany Strążyskiej skręcili w lewo na czarny szlak, który prowadzi na Ścieżkę nad Reglami. Po drodze osiągnęli Czerwoną Przełęcz i kontynuowali bieg czarnym szlakiem do skrzyżowania szlaków, które prowadzi do Doliny Białego i na Kalatówki, które były celem (od tego miejsca trasa się pokrywa). Dalej trasa prowadziła do kolejnej krzyżówki szlaków, na której należało skręcić w lewo w kierunku Kuźnic. Stąd był do pokonania 1,5 km zbieg do mety (szlak niebieski), która znajduje się w tym samym miejscu co start.

Zawody zwyciężył Tomasz Gawroński, który na metę wbiegł z czasem 1:20:33. Jako drugi metę przekroczył Rafał Klecha, który osiągnął czas 1:20:42. Trzecie miejsce zajął Robert Sadowski z czasem 1:24:50.

Wśród kobiet pierwsze miejsce zajęła Magdalena Derezińska-Osiecka z czasem 1:41:15. Drugie miejsce zajęła Sylwia Bondara, która metę przekroczyła z czasem 1:41:19. Trzecie miejsce na kobiecym podium przypadło Katarzynie Jakieła-Rzadkosz z czasem 1:44:49.

Wysokogórski Bieg im. dh. Franciszka Marduły

W sobotę, 3 czerwca, odbył się Wysokogórski Bieg im. dh. Franciszka Marduły. 32-kilometrowa trasa oferuje deniwelację +2218m/-2218m. W zawodach wystartowało 335 osób.

Trasa biegu prowadziła zakopiańskimi ulicami Krupówki, Władysława Zamoyskiego, Tytusa Chałubińskiego oraz Aleją Przewodników Tatrzańskich, aż do Tamy w Kuźnicach. W tym miejscu zawodnicy odbili w lewo i rozpoczęli kultowy już podbieg na Nosal (zielonym szlakiem), ze szczytu Nosala zbiegli na Przełęcz Nosalową (zielonym szlakiem) następnie do Kuźnic i dalej (żółtym szlakiem) przez Dolinę Jaworzynki na Przełęcz Między Kopami. W tym miejscu zawodnicy wbiegli na szlak niebieski, który doprowadził ich do schroniska Murowaniec, spod którego kontynuowali bieg nad Czarny Staw Gąsienicowy. W tym miejscu skręcili na szlak zielony i rozpoczęli stromy i niebezpieczny podbieg na Przełęcz Karb. Z przełęczy (niebieskim szlakiem) zbiegli w kierunku Czerwonych Stawków aby po ich minięciu rozpocząć kolejny niebezpieczny podbieg (czarnym szlakiem) na Przełęcz Świnicką. Trawersowali Pośrednią i Skrajną Turnię (szlak czerwony) i zbiegli na Przełęcz Liliowe, następnie podbiegli na Beskid, z którego zbiegli na Suchą Przełęcz. Stąd na zawodników czekał nieznaczny podbieg i zdobycie Kasprowego Wierchu. Ze szczytu rozpoczynał się karkołomny i długi zbieg (zielonym szlakiem) przez Myślenickie Turnie do Kuźnic. Podbieg szeroką drogą (szlak niebieski) na Kalatówki, kilkadziesiąt metrów przed hotelem należało skręcić w prawo (czarny szlak) na Ścieżkę nad Reglami. Dalej aż do pierwszego skrzyżowania szlaków, tu skręt w prawo i żółtym szlakiem przez Dolinę Białego, aż do jej wylotu. Następnie czekał już tylko łagodny zbieg do mety ulicami: Droga do Białego, Grunwaldzka, Staszica i Plac Niepodległości ,gdzie usytuowana była wymarzona meta.

Zawody zwyciężył Bartłomiej Przedwojewski, który na metę wbiegł z czasem 2:55:09. Drugie miejsce zajął Bartek Gorczyca z czasem 2:55:12. Trzeci na mecie pojawił się Marcin Świerc z czasem 3:00:50.

Wśród kobiet zwyciężyła Anna Celińska z czasem 3:24:48. Druga na metę wbiegła Magdalena Kozielska z czasem 3:29:57. Trzecia była Martyna Kantor z czasem 3:43:12.

Bieg im. Władysława hr. Zamoyskiego

W niedzielę, 4 czerwca, z Palenicy Białczańskiej wystartował Bieg im. Władysława hr. Zamoyskiego. 10-kilometrowy bieg z deniwelacją +430 prowadził do Morskiego Oka. W biegu wzięło udział 272 osoby.

Zawody zwyciężył Krzysztof Bodurka z czasem 41:14. Drugie miejsce na podium zajął Patryk Rydzinski z czasem 41:54. Trzeci na metę wbiegł Tomasz Gawroński z czasem 42:56.

Wśród kobiet zwyciężyła Ewa Huryń, która metę osiągnęła z czasem 50:31. Drugie miejsce zajęła Anna Bieniecka z czasem 53:58. Trzecie – Emilia Wolińska z czasem 54:27.

Grand Prix Sokoła 2017

Zawodnicy, którzy wzięli udział we wszystkich trzech biegach, walczyli o Grand Prix Sokoła. Wyzwanie podjęło 75 zawodników, w tym 10 kobiet.

Zmagania zwyciężył Robert Sadowski, który osiągnął wynik 5:44:30 (Bieg Sokoła – 1:24:50, Wysokogórski Bieg im. dh. Franciszka Marduły – 3:35:14, Bieg im. Władysława hr. Zamoyskiego – 0:44:25). Drugie miejsce zajął Artur Baran z czasem 5:54:59 (1:26:26, 3:42:18, 0:46:16). Trzeci na podium był Piotr Sawicki z czasem 5:58:08 (1:28:16, 3:43:13, 0:46:39).

Wśród kobiet zwyciężyła Sylwia Bondara z wynikiem 6:56:26 (1:41:20, 4:18:20, 0:56:46). Drugie miejsce zajęła Katarzyna Jakieła-Rzadkosz z czasem 7:04:51 (1:44:50, 4:25:16, 0:54:46). Trzecie miejsce zajęła Katarzyna Piechula z czasem 7:20:53 (1:48:41, 4:37:02, 0:55:11).

Więcej informacji o zawodach znajduje się na stronie www.biegisokole.pl.