#BringYourOwn – Klean Kanteen promuje proekologiczną kampanię

Amerykański brand Klean Kanteen promuje autorską kampanię społeczną #BringYourOwn, mającą na celu stosowanie pojemników wielokrotnego użytku. Równocześnie twórcy marki zachęcają do rezygnacji z plastikowych produktów – szkodliwych zarówno dla człowieka, jak i dla planety.

Akcja wpasowuje się w proekologiczny sposób myślenia twórców Klean Kanteen i działania zgodne z założeniami CSR (Corporate Social Responsibility – Społeczna Odpowiedzialność Biznesu). Hasło „We’re not just making bottles. We’re changing the world” jest flagowym potwierdzeniem tych założeń. 

Klean-Day2-Boulder-642

Brand rozpoczął swoją działalność uważając, iż światowe zużycie plastiku już dawno wymknęło się spod kontroli. Produkty jego twórców są zdrową i bezpieczną alternatywą dla pojemników jednorazowego użytku. Misją marki jest spowolnienie wskaźnika zużycia szkodliwych dla środowiska materiałów – m.in. poprzez kampanię #BringYourOwn.

Argumentacja założycieli Klean Kanteen jest prosta – domowym zaciszu łatwo zrezygnować z jednorazowych pojemników. Jednak wyzwanie pojawia się w kontekście zachowań konsumenckich podczas wizyty w punktach gastronomicznych, które nie zawsze oferują alternatywę dla jednorazowych pojemników. Dlatego brand poprosił swoich klientów o publikowanie zdjęć w mediach społecznościowych, na których mieliby oni pokazać, w jakich miejscach używają produktów marki, rezygnując równocześnie z jednorazowych pojemników. W Stanach Zjednoczonych hashtag #BringYourOwn zyskuje coraz większą popularność – zwłaszcza na Instagramie, gdzie masowo pojawiają się zdjęcia klientów marki. Prezentują oni butelki i pojemniki Kleen Kanteen – używane zarówno w czasie terenowych eskapad, jak i w warunkach miejskich – na ulicy, w pracy czy miejscach typu lodziarnie i kawiarnie.

W celu uświadomienia zagrożenia związanego z używaniem jednorazówek, Klean Kanteen podał niezwykłe, ale zarazem porażające w swoim wydźwięku statystyki.

Krótki film promujący kampanię:

Informacja prasowa

 

Exit mobile version