Publiczność, zawodnicy i organizatorzy tworzą wspólną relację z Mistrzostw Polski we Freeskiingu

W dniach 31 stycznia – 1 lutego w Zakopanem odbyła się 11. edycja The North Face Polish Freeskiing Open. Uczestnicy tej najważniejszej imprezy freeskiingowej w Polsce pomogli stworzyć jedyną w swoim rodzaju relację z wydarzenia.

Co roku pod koniec stycznia stok Harenda w Zakopanem zmienia się nie do poznania. Obok dolnej stacji wyciągu krzesełkowego powstaje potężna skocznia, na której swoje umiejętności prezentuje kilkudziesięciu narciarzy z całej Europy startujących w The North Face Polish Freeskiing Open i rozgrywanych w ramach imprezy Mistrzostwach Polski we Freeskiingu PZN.

11. edycja The North Face Polish Freeskiing Open (fot. Józef Krzeptowski)
11. edycja The North Face Polish Freeskiing Open (fot. Józef Krzeptowski)

Ich widowiskowe zmagania to niezwykle ciekawy temat dla fotografów i filmowców, nie dziwi więc fakt, że każda edycja przyciąga przynajmniej kilkudziesięciu profesjonalistów i amatorów z całego kraju. Tysiące zdjęć i setki filmów ze wszystkich edycji imprezy, które znaleźć można w sieci, to także dzieło publiczności, która każdego roku podziwia rywalizację freeskierów.

W tym roku organizatorzy zawodów ogłosili konkurs, który zachęcił osoby zgromadzone na imprezie do publikowania zdjęć i filmów w mediach społecznościowych z hashtagiem #tnfpfo w opisie. Dzięki temu materiały te stały się częścią większej relacji realizowanej przez fotografa Tomka Golę za pośrednictwem stron insatgram.com/pfopen i facebook.com/ski2die.

11. edycja The North Face Polish Freeskiing Open (fot. Mateusz Kiszela)

O konkursie dowiedziałem się z ulotek rozdawanych w czasie PFO. Sam oglądałem zdjęcia oznaczone tagiem #tnfpfo, ciekawy byłem jak uchwycili imprezę inni fotografowie – mówi Józek Krzeptowski, którego zdjęcie zostało wyróżnione w konkursie. – Pomysł z InstaPFO uważam za genialny. Wracając jeszcze z Zakopanego śledziłem co dzieje się na imprezie – dodaje Krzysztof Biesiada, który został nagrodzony za krótki klip nagrany w czasie zawodów.

Obok materiałów opublikowanych przez uczestników w ramach projektu InstaPFO, przygotowane zostały także oficjalne relacje foto i video dostępne na stronie www.pfopen.pl. Jak mówi Andrzej Lesiewski, organizator imprezy:

Nasz projekt pozwolił zaangażować publiczność w imprezę w większym niż dotychczas stopniu, a tym samym uczynić to wydarzenie jeszcze ciekawszym. Jednocześnie wszyscy razem stworzyliśmy jedyną w swoim rodzaju relację, która pokazuje imprezę z wielu stron. 

11. edycja The North Face Polish Freeskiing Open (fot. Mateusz Kiszela)

Gdzie znajdziesz zdjęcia i filmy z The North Face Polish Freeskiing Open 2014? 

Oficjalny film KTT Home Video i galerię Mateusza Kiszeli dostępne są na stronie: www.pfopen.pl

Insta – reportaż Tomka Goli znaleźć można na stronach:

www.instagram.com/pfopen i www.facebook.com/ski2die

Relację uczestników obejrzeć można po wpisaniu #tnfpfo w wyszukiwarkach stron: facebook.com i instagram.com

The North Face Polish Freeskiing Open po raz pierwszy odbyło się w 2004 roku w Zieleńcu. Jest najstarszą cykliczną imprezą tego typu w Europie. Posiadając status Międzynarodowych Mistrzostw Polski przyciąga czołówkę zawodników z Polski i zagranicy. Stale rosnący poziom wykonywanych tricków oraz największe skocznie jakie powstają w ciągu sezonu w naszym kraju sprawiają, że zawody PFO to najbardziej widowiskowa impreza zimowa w Polsce.

Sponsorzy: The North Face, Rexona, Armada Skis, GoPro, Aprilia, Red Bull, Red Bull Mobile

Oficjalny partner: Miasto Zakopane

Partnerzy: PZN, Harenda, AFP, Polskie Stowarzyszenie Freeskiingu

Jacek Będkowski

Snow PR

Exit mobile version