Stowarzyszenie Polish Outdoor Group – w służbie branży outdoor

Przed nami WinterCamp 2014, za nami Himalayan Camp na ubiegłorocznym Przystanku Woodstock, a w przeszłości wiele innych imprez. Kto za tym stoi? Stowarzyszenie Polish Outdoor Group!

Od pomysłu do czynu

Stowarzyszenie Polish Outdoor Group narodziło się 3 sierpnia 2009 roku, jednak już parę lat wcześniej pojawiła się idea stworzenia organizacji skupiającej najważniejszych przedstawicieli branży outdoorowej. Wzorów nie trzeba było szukać daleko. Na północy Europy od 2000 roku sprawnie funkcjonuje Skandinavian Outdoor Group (SOG), w Wielkiej Brytanii Outdoor Industries Association (OIA), we Włoszech Italian Outdoor Group (IOP), a w Niemczech German Fachgruppe Outdoor. Do tego nad całym europejskim rynkiem czuwa najważniejsza organizacja branży outdoor – European Outdoor Group (EOG). Brakowało tylko Polish Outdoor Group (POG) – zwłaszcza, że polska branża outdoorowa ma już ponad dwadzieścia lat.

pog_logo Obecnie POG skupia 30 firm, wśród których znajdują się zarówno outdoorowe marki i firmy (AMC, Chiruca, Columbia, Dare2b, Dynafit, Escape, Feel Free, Fjallraven, Jack Wolfskin, Keen, Milo, MMsport, Nordhorn, Pajak, Petzl, Pro Business Consulting, Projekt77Regatta, Salewa, Tatonka, The North Face i VMG),  sklepy (Big Sport, Exploteam, Horyzont, Skalnik, Woda Góry Las), jak i czołowa outdoorowa prasa (wspinanie.pl, 4outdoor.pl oraz magazyn Góry). Prezesem POG jest Piotr Turkot (wspinanie.pl, 4outdoor.pl), w zarządzie organizacji znajdują się także: Zenon Raszyk (Regatta, Dare2b), Maciej Przywecki (VMG), Joanna Biernacka-Goworek (Pro Business Consulting), Jacek Grzędzielski (Dynafit, Salewa), Michał Sojka oraz Piotr Święch (The North Face).

Spotkanie założycielskie Polish Outdoor Group w 2009 roku

30 firm to z jednej strony dużo, z drugiej wciąż jedniak mało – POG nieustannie jest otwarty na nowych członków, do których mogą naleć zarówno producenci, dystrybutorzy, agenci, właściciele sklepów, jak i dziennikarze związani z outdoorem.

Niestety dla wielu spoza branży polski rynek outdoor jest wciąż terenem obcym i nieznanym, a w najlepszym przypadku – nijakim. I tu właśnie pojawia się misja stowarzyszenia Polish Outdoor Group. Jednym z celów organizacji jest pokazanie i reprezentacja branży outdoor poza nią samą, a tym samym zwiększenie konkurencyjności rynku outdoor w stosunku do segmentów modowych i sportowych.

Do zadań POG-u należy również działanie na rzecz efektywności branży outdoor, poprawienie i wzmocnienie identyfikacji branży wśród jej konsumentów oraz zwiększanie grupy docelowej outdooru. Niezwykle istotna jest także poprawa standardów działalności biznesowej, wspieranie działań proekologicznych oraz reprezentacja polskiego rynku na arenie międzynarodowej. Cele te można osiągnąć właśnie dzięki wspólnym działaniom informacyjnym, badawczym i wizerunkowym.

Co najważniejsze działania Polish Outdoor Group pokazują, że branża outdoor może mówić jednym głosem i współpracować bez względu na to, że poszczególne firmy stanowią dla siebie konkurencję. Tyle jeśli chodzi o deklaracje. Jak to jednak przełożyło się na konkretne działania?

Najważniejsze osiągnięcia POG:

Himalayan Camp na Przystanku Woodstock (fot. POG)

 

WinterCamp

Szkolenie z outdoorowej pierwszej pomocy OFA (fot. Alan Czekierda)
POG i harcerze (fot. POG)

Marki należące do Polish Outdoor Group

Z pewnością jeszcze nie raz i w wielu miejscach spotkacie się Polish Outdoor Group – do zobaczenia!

Źródło: 4outdoor.pl/POG

Exit mobile version