The North Face Polish Freeskiing Open, najbardziej widowiskowa impreza narciarska w Polsce, od wielu lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem fotografów i filmowców. Jednak to właśnie w tym roku ich liczba może być rekordowa. Wszystko za sprawą projektu InstaPFO, dzięki któremu każdy może wziąć udział w tworzeniu relacji z wydarzenia.
Wpisując w wyszukiwarce internetowej hasło „Polish Freeskiing Open” trafić można na tysiące zdjęć i setki filmów zrealizowanych w czasie dziesięciu edycji jednej z największych polskich imprez zimowych. Najciekawsze momenty The North Face Polish Freeskiing Open uwieczniali fotoreporterzy, ekipy filmowe, widzowie i sami zawodnicy.
Jeden fotograf ma w swoim portfolio zdjęcia ze wszystkich edycji. To Tomek Gola, którego prace podziwiać można było na łamach takich tytułów jak National Geographic, Duży Format, Foto oraz wielu krajowych i zagranicznych magazynów narciarskich. Ze swoim aparatem przemierzył on wiele ciekawych zakątków świata i uczestniczył w niezwykłych projektach takich jak np. nagrodzona Kolosem w 2008 roku Minkebe Expedition. To właśnie jego fotoreportaże oglądać można też na stronie www.pfopen.pl.
W tym roku swoje doświadczenie, znajomość historii i wiedzę na temat wizualnej strony zawodów Tomek wykorzysta tworząc projekt InstaPFO – pierwszą w historii interaktywną relację na żywo oraz reportaż z The North Face Polish Freeskiing Open. Jak tłumaczy sercem projektu będzie profil www.instagram.com/pfopen
Instagrafia – nie śmiem tego nazywać fotografią, gdyż jest to medium samo w sobie – zdobywa od paru lat ogromną popularność. Wypróbowałem tę formę publikacji na jednej z wypraw i myślę, że tworzenie insta-reportażu z wydarzenia, jakim jest PFO, to doskonały sposób na wykorzystanie tego medium. Mając za sobą dziesięć lat fotografowania PFO potrzebowałem zmiany. Tą zmianą, bezcenną wartością dodaną, będzie natychmiastowa interakcja z odbiorcą zdjęć, który może być na nawet drugim końcu świata.
Relacja powstająca przy współpracy z siecią Red Bull Mobile, która jest partnerem technologicznym imprezy, powiązana będzie także z innymi popularnymi obecnie kanałami komunikacji takimi jak Facebook, Twitter i YouTube. Dzięki temu ich użytkownicy będą mogli nie tylko śledzić wydarzenia związane z imprezą, ale także wziąć udział w jej tworzeniu.
Każdy, kto 31 stycznia lub 1 lutego pojawi się na stoku Harenda w Zakopanem z aparatem, kamerą lub smartfonem i wrzuci w te dni swoje zdjęcia lub kilkusekundowe filmy na Facebooka z hasztagiem „#TNFPFO” w opisie, pomoże stworzyć interaktywny reportaż. Na autorów najlepszego zdjęcia i filmu czekają nagrody od The North Face, GoPro, Rexony i Amrada Skis.
Oprócz relacji na żywo, kilka dni po imprezie Tomek Gola przygotuje także autorski insta-reportaż z wybranych oraz niepublikowanych wcześniej zdjęć.
11 lat The North Face Polish Freeskiing Open to nie tylko historia ludzi, ale także dynamicznego rozwoju nowej dyscypliny, która w tym roku zadebiutuje na igrzyskach olimpijskich. Poprzez projekt InstaPFO w tworzeniu tej historii będzie mógł wziąć udział każdy.
***
The North Face Polish Freeskiing Open po raz pierwszy odbyło się w 2004 roku w Zieleńcu. Jest najstarszą cykliczną imprezą tego typu w Europie. Posiadając status Międzynarodowych Mistrzostw Polski przyciąga czołówkę zawodników z Polski i zagranicy. Stale rosnący poziom wykonywanych tricków oraz największe skocznie jakie powstają w ciągu sezonu w naszym kraju sprawiają, że zawody PFO to najbardziej widowiskowa impreza zimowa w Polsce.
Sponsorzy: The North Face, Rexona, Armada Skis, GoPro, Aprilia, Red Bull, Red Bull Mobile
Oficjalny partner: Miasto Zakopane
Partnerzy: PZN, Harenda, AFP, Polskie Stowarzyszenie Freeskiingu
Więcej informacji o The North Face Polish Freeskiing Open znajdą Państwo na: www.pfopen.pl
Jacek Będkowski
SnowPR