Wraz z premierą sezonu SS’17 Hoka One One, najszybciej w skali globu rosnąco sprzedażowo marka biegowa, pojawi się w multibrandowych salonach 4Faces. Sieć zakupiła 4 flagowe modele: Speedgoat, Challanger ATR 2, Huaka 2 oraz Clifton 3.Pojawią się one w dwóch firmowych salonach 4Faces – w Katowicach i Poznaniu, łącznie w 8 wersjach kolorystycznych – zarówno damskich, jak i męskich. Ich premierze towarzyszyć będzie dedykowane szkolenie dla fanów biegania, połączone z możliwością darmowego przetestowania kilkunastu przekrojowych modeli z oferty Hoka One One.
4Faces to specjalistyczne, multibrandowe salony sportowe należące do firmy OTCF – właściciela m.in. marki 4F – krajowego lidera w segmencie odzieży i akcesoriów sportowych. W ostatnim czasie do oferty biegowej 4Faces dołączyła również francusko – amerykańska marka Hoka One One.
Dlaczego akurat Hoka…? Obuwie marki Hoka One One wyróżnia się na tle konkurencji maksymalną amortyzacją, przy zachowaniu lekkiej wagi buta, dzięki czemu idealnie nadaje się zwłaszcza do biegów długodystansowych, co na pewno docenią klienci 4Faces. Nie bez powodu producenci tego produktu sięgnęli po nazwę Hoka One One, ponieważ po maorysku oznacza to „latać ponad ziemią”, i takie właśnie wrażenie towarzyszy użytkownikom tego wyjątkowego obuwia – mówi Ewa Żurawińska, Product Manager 4Faces.
Chcąc zachęcić klientów detalicznych do zapoznania się z nową marką, 4Faces zorganizuje 2 niezależne, bezpłatne szkolenia – 25.03 w Katowicach (salon w Galerii Katowickiej, ul. 3 Maja 30) oraz 08.04 w Poznaniu (Galeria Avenida, ul. Matyi 2). Ich tematem przewodnim będzie „Przygotowanie motoryczne do biegania”. Oba szkolenia poprowadzi Kazimierz Piechnik – specjalista m.in. w zakresie testu FMS, oceniającego stopień funkcjonalności biegacza i jakość jego ruchu, na co dzień pracujący jako trener przygotowania motorycznego w Akademii Wisły Kraków. Gratką dla pasjonatów biegania będzie ponadto możliwość darmowego wypożyczenia jednej z kilkunastu par obuwia Hoki One One. Testowanie będzie możliwe w dniach 25.03 – 06.04 (Katowice) oraz 08 – 23.04 (Poznań), a wziąć w nich będzie mógł udział każdy, kto dokona wcześniejszego zapisu drogą mailową lub telefoniczną w wybranym salonie 4Faces. Sieć zaprasza wszystkich zainteresowanych – niezależnie od płci, wieku, doświadczenia czy umiejętności. O szczegółach akcji dowiedzieć można się w salonach 4Faces oraz na stronie internetowej sieci www.4faces.com.pl
Marka Hoka One One powstała we Francji w 2010 roku, gdy Nicolas Mermoud, francuski zawodnik specjalizujący się w adventure racing, zaproponował słynnemu amerykańskiemu ultramaratończykowi, Karlowi Meltzerowi, by przetestował buta biegowego skonstruowanego wg projektu Mermouda. Meltzer szybko przekonał się do biegania w bucie z przerośniętą podeszwą, a dzięki osiąganym przez niego świetnym wynikom, wzbudził również zainteresowanie innych czołowych biegaczy długodystansowych. Marka w krótkim czasie stała się popularna, a w w październiku 2012 zainwestował w nią koncern Deckers Outdoor Corporation – właściciel m.in. lidera w segmencie sandałów turystycznych – Tevy.
Na czym polega niekonwencjonalność butów Hoki One One? Wyróżniają się one grubą i szeroką podeszwą, w której warstwa amortyzującej pianki jest 2,5-raza grubsza niż w typowych butach biegowych. Jednocześnie stopa osadzona jest na tyle nisko, iż wysokość podeszwy nie ma negatywnego wpływu na stabilizację podczas biegu. Geometria buta i łódkowaty kształt podeszwy zapewniają dobre przetoczenie stopy i wymuszają lądowanie na śródstopiu, a nie na pięcie, przez co biegacz unika kontuzji spowodowanych niewłaściwą techniką biegu.
Informacja prasowa