Na początku sierpnia, podczas legendarnego Przystanku Woodstock, odbyła się siódma edycja Himalayan Camp. W tym roku himalajską wioskę pełną outdoorowych atrakcji odwiedziło około 20 tys. osób.
23. Przystanek Woodstock w Kostrzynie nad Odrą odbył się w dniach od 3 do 5 sierpnia 2017 roku. Na dwóch scenach wystąpiło blisko 50 zespołów, a w festiwalu wzięło udział około 250 tys. uczestników (dane Policji). Przystanek Woodstock to jednak nie tylko doskonała muzyka, ale także mnóstwo wydarzeń dodatkowych. Część z nich służy dobrej sprawie (m.in. 1576 osób oddało ponad 709 litrów krwi), inne mają za zadanie rozwój i poszerzenie horyzontów woodstockowiczów, a jeszcze inne podniesienie umiejętności i zabawę.
We wszystkie te elementy wpisała się umiejscowiona na wzgórzu Akademii Sztuk Przepięknych wioska Himalayan Camp, organizowana przez stowarzyszanie Polish Outdoor Group.
Celem himalajskiej wioski jest promocja aktywności na świeżym powietrzu oraz poszerzenie świadomości i szkolenie miłośników outdooru. Do dyspozycji woodstockowiczów pod czujnym okiem specjalistów był m.in. tor rowerowy Kelly’s, z którego skorzystało około tysiąc osób oraz slackline’y.
Dzięki ruchomej ściance wspinaczkowej sali.rocks swoich sił we wspinaczce mogło spróbować ponad pół tysiąca uczestników-amatorów. Łącznie przeszli 8965 metrów, a tym samym wspólnymi siłami zdobyli Mount Everest. Odbyły się także zawody w ramach 5-boju sprawnościowego „Nie siedź! Rusz się!” (wzięło w nich udział około 500 osób) oraz pokazy filmów górskich w ramach woodstockowego Kina Adventure. Dla najmłodszych przygotowano Akademię Małego Podróżnika.
Nie zabrakło eksperckich wykładów, w tym: Zuzanna Kubiak opowiedziała jak przekształcić rowerowe marzenia w konkretne cele, Paweł Marchlewicz z firmy CAMP przedstawił rodzaje i dobór sprzętu wspinaczkowego, zaś Wojciech Kłapcia z firmy Pajak odpowiedział na wszystkie pytania dotyczące odzieży i śpiworów puchowych. Odbyły się także warsztaty GOPR dotyczące bezpieczeństwa i pierwszej pomoc w górach, a także szkolenie dotyczące techniki Nordic Walking, które poprowadzili specjaliści z Polskiego Stowarzyszenia Nordic Walking. W ramach inspiracji o swojej rocznej podróży dookoła świata opowiedziała rodzina Łopacińskich, zaś sposoby na tanie podróżowanie przedstawiły Karolina Kowalczyk i Katarzyna Kowalczyk.
Przedsięwzięcie Himalayan Camp jest możliwe dzięki wsparciu członków stowarzyszenia Polish Outdoor Group, w tym w szczególności firm: Regatta Polska, The North Face, Kellys, C.A.M.P., PAJAK, ISPO, WGL, Projekt 77 oraz VMG. W organizację wioski zaangażowanych było blisko 90 osób. Kolejna edycja już za rok!