Międzynarodowe jury składające się z ekspertów wybrało aplikację „Mobilizing the 12th Man”, stworzoną przez Memac Ogilvy Label, jako najlepszy projekt w ramach nagrody ISPO AWARDS Communication 2014. Ponad 93 tysiące wirtualnych kibiców dopingowało swoje drużyny i pokazało jak można rozruszać cały stadion piłkarski, pomimo tego, że obowiązywał na niego zakaz wstępu. Musicie to zobaczyć!
Działanie tej aplikacji pokazuje jak rzeczywiste i emocjonalne mogą być działania wirtualne.
Rozwijanie kanałów komunikacyjnych w sportach kształtuje rynek i nadaje charakter markom. Poprzez wybór zwycięzców nagród ISPO AWARDS Communication targi ISPO pokazują w jaki sposób powinien wyglądać efektywny marketing i skuteczne wprowadzanie projektów w branży sportowej.
Jury oceniało zgłoszenia w 9 kategoriach dla roku 2014: Multimedia, Strona Internetowa, Wydarzenie, Film, Reklama Telewizyjna, Fotografia, Aplikacja na Telefon Komórkowy, Reklama oraz Wrażliwość Społeczna. Dodatkowo nagrodzone zostało najbardziej kreatywne zgłoszenie ze wszystkich pozostałych za pomocą nagrody ISPO AWARD COMMUNICATION OF THE YEAR.
Najlepsze projekty z 6 kategorii otrzymają tytuł ISPO AWARD GOLD WINNER, a inne wyróżniające się prace zdobędą nagrody ISPO AWARD WINNER.
***
Przegląd zwycięzców nagród ISPO AWARD COMMUNICATION OF THE YEAR oraz ISPO AWARD GOLD WINNER
COMMUNICATION OF THE YEAR:
Memac Ogilvy Label dla C.S Hammam-Lif; produkt: Mobilizing the 12th Man
W Tunezji rząd zakazał kibicom wstępu na stadiony ekstraklasy piłkarskiej ze względu na zagrożenie bezpieczeństwa. W celu stworzenia wspaniałej atmosfery podczas ważnych meczy klubu C.S Hammam-Lif, kibice mogli dopingować swój zespół na różne sposoby w telewizji na żywo przy zastosowaniu aplikacji komórkowej.
Doping był transmitowany przez zestaw 40 głośników na trybuny stadionu. Dzięki dobremu rozreklamowaniu tej akcji, 93100 kibiców zmobilizowało się do dopingu za pomocą nagrodzonej aplikacji, co pomogło w uratowaniu ich zespołu przed spadkiem do niższej ligi. W sumie 1,2 miliona osób obejrzało ten mecz.
GOLD WINNER w kategorii Multimedia:
ORTOVOX Sportartikel GmbH we współpracy z Safety Academy LAB
Rdzeniem tej kampanii firmy ORTOVOX jest interaktywna strona startowa, na której znajdują się filmy instruktażowe, instrukcje dotyczące bezpieczeństwa lawinowego oraz rozmaite informacje i narzędzia zwiększające bezpieczeństwo w górach. W skład kampanii wchodzą reklamy drukowane, klipy reklamowe, konwencjonalne banery, newslettery oraz konkurs na Facebooku. Kontekst społeczny oraz aspekty techniczne kampanii ORTOVOXA mają na celu zmniejszenie liczby ofiar w wypadkach lawinowych.
GOLD WINNER w kategorii Wydarzenie:
R/GA London dla NIKE; produkt: NIKE+ FuelFest
NIKE wprowadziło kampanię NIKE+ FUELFEST przed Igrzyskami Olimpijskimi w Londynie. Jej celem było zilustrowanie funkcji i efektów NIKE Fuel, czyli uniwersalnej jednostki miary dla wyczynowych sportowców. Koncept zawierał również NIKE FuelBand – urządzenie mierzące codzienny poziom aktywności, następnie konwertujące go na jednostki Fuel, a na koniec wyświetlające wynik w internecie. RG/A London we współpracy z Nike zorganizowała festiwal FuelFest w londyńskiej elektrowni Battersea Power Station, na którym pojawiło się 4 tysiące uczestników.
GOLD WINNER w kategorii Film:
Grain Media dla Burn Energy Drink; produkt: Burn Presents
„We Ride – The Story of Snowboarding”
Film „We Ride” zabiera publiczność na podróż przez cztery dekady historii snowboardingu, która stanowi dowód niezwykle dynamicznego rozwoju tej dyscypliny sportu. Film pokazuje wpływ snowboardingu na muzykę, modę i technologię sportową, a do tego przedstawia całą subkulturę snowboardową. „We Ride” opowiada swoją historię w świeży i innowacyjny sposób, a do tego jest równie dynamiczny jak dyscyplina, którą przedstawia. Dzięki wywiadom z wieloma gwiazdami snowboardingu, unikalnym materiałom archiwalnym i wcześniej niepublikowanym ujęciom, ten film staje się niepowtarzalnym doświadczeniem kulturowym.
GOLD WINNER w kategorii Reklama:
Sportsman’s Delight GmbH dla PYUA; produkt: PYUA – ECOrrect Outerwear
Zminimalizuj ślad, który zostawiasz na środowisku. Dzięki opatentowanemu, zamkniętemu systemowi recyklingu, odzież ECOrrect Outerwear może być utylizowana w 100%, a tym samym może zmniejszać emisję CO2 i negatywny wpływ na środowisko naturalne. Kampania została zaadresowana do konsumentów uświadomionych ekologicznie, a do tego dystansuje się od konwencjonalnych form reklamowych stosowanych w odzieży zimowej. Kampania podkreśla strategię firmy ECOrrect poprzez przedstawienie kurtki w postaci fragmentu liścia. Sposób w jaki pokazano kurtki obracające się w kręgu jest symbolem zamkniętego cyklu recyklingu.
GOLD WINNER w kategorii Aplikacja:
Adidas; produkt: MICOACH MULTI-SPORT
Aplikacja miCoach Multisport, współpracująca z miCoach SPEED CELL oraz X CELL, pozwala na wizualizowanie każdej minuty wysiłku sportowego oraz na analizę osiągniętych wyników. Aplikacja jest dostępna dla platform iOS, Android oraz Windows i stanowi kompletny system treningowy, który umożliwia zapisywanie i poprawianie wyników w rozmaitych dyscyplinach sportowych. Aplikacja współpracuje z portalem internetowym mi-Coach.com, na którym można zapisywać i porównywać wszystkie dane.
GOLD WINNER w kategorii Fotografia:
Ben Thouard – The Watershot
Fotograf Ben Thouard czekał cały tydzień na idealne warunki na to zdjęcie morskie – doskonałe ujęcie wykonany rybim okiem przedstawiające surfera SUP, Sean Poynter płynącego wewnątrz załamującej się fali okolicach Teahupoo na Taiti. Thouard przez wiele godzin pływał wśród trzymetrowych fal, aby w końcu uchwycić idealny kadr pokazujący ten trudny manewr w wykonaniu Poyntera. Fotograf użył swój aparat Canon EOS 1DX z obiektywem typu rybie oko w wodoodpornej obudowie, a do tego miał na sobie płetwy do nurkowania.
Przyznano również nagrody ISPO AWARD WINNERS w kategoriach Wrażliwość Społeczna i Strona Internetowa, jednak Jury nie zdecydowało się na wyróżnienie nikogo w obrębie tych kategorii tytułem ISPO AWARD GOLD WINNER.
Źródło: ISPO MUNICH