Czy słyszeliście kiedyś o japońskiej marce MontBell? Raczej nie ma szans, by pojawiła się w najbliższym czasie na polskim rynku, ale warto wiedzieć, co w outdoorze piszczy – ambicją marki MontBell jest bowiem tworzenie najlżejszych ubrań outdoorowych na świecie.
Marka MontBell nie jest młodą firmą – istnieje na rynku już od 1975 roku, specjalizując się na początku w produkcji śpiworów i sprzętu na deszczowy, japoński klimat. W 1980 marka rozpoczęła współpracę z firmą Gore, cztery lata później wkroczyła na rynek amerykański, niemiecki i brytyjski.
Dziś MontBell stabilizuje swoją pozycję na rynku amerykańskim i europejskim, a produkty marki zdobywają nagrody na branżowych targach i zwyciężają w testach przeprowadzanych przez outdoorowe magazyny.
Jednym z ciekawszych produktów marki jest super lekka kurtka Tachyon Jacket, która waży zaledwie 45 g, a po spakowaniu zajmuje mniej-więcej tyle miejsca, ile standardowy batonik.
Została uszyta z 7-denierowego materiału nylonowego Ballistic Airlight rip-stop, dla wodoodporności została potraktowana impregnacją Polkatex DWR.
Naszym celem było stworzenie najlżejszej na świecie kurtki. Pracowaliśmy nad tym i wreszcie się nam udało – powiedziała nam na ubiegłorocznych targach OutDoor Show Hiro Muramatsu, prezes firmy MontBell.
Kurtka ta posiada odblaskowe elementy, w tym logo marki i pełen zamek. Pod ramionami zastosowano materiał z siateczki, którego zadaniem jest poprawa wentylacji.
Tachyon Jacket jest wiatroodporna, wodoodporna, bardzo dobrze oddycha. Została zaprojektowana z myślą o sportach aerobowych.
Marka MontBell ma w swojej kolekcji także leciutkie wodoszczelne kurtki i spodnie, np. ważący 189 g model Versalite Jacek, o parametrach wodoszczelności i oddychalności 20 000 na 20 000, czy spodnie o takich samych możliwościach, ważące 103 g. Są także modele ocieplane z wypełnieniem puchowym i syntetyczny, odzież narciarska, czy śpiwory.
Jak przyznała Hiro, outdoor staje się coraz popularniejszy w Japonii, zwłaszcza wśród osób, które mają coraz więcej czasu i pieniędzy. Natomiast górskie aktywności znalazły rzesze fanek wśród młodych japońskich dziewcząt, który odziane w ubrania z najnowszych kolekcji wędrują po japońskich szczytach, przyciągając w góry także coraz więcej mężczyzn. Każdy sposób na popularyzację outdooru jest dobry ;)