Rodzinna, niewielka firma Pajak, znana z outdoorowej odzieży puchowej i specjalistycznych śpiworów i plecaków dla himalaistów, podróżników i ekstremalnych zimowych sportowców, rusza w miasto. I to z pomocą. Ich najcieplejsze kurtki i śpiwory trafiły do tych, którzy najbardziej potrzebują ciepła w tym sezonie – bezdomnych.
Kampania, której bohaterami są Ryszard, Waldemar, Piotr, Jarek, Marek i Ania, będzie realizowana głównie w internecie. U jej podstaw stało proste przełożenie ekstremalnej outdoorowej odzieży na ekstremalne potrzeby tych, którzy spędzają w miejskim outdoorze całe życie. Pajak nie chce jednak skończyć na rozdaniu kurtek bezdomnym – każde 5 proc. procent ze sprzedanych produktów zasili konto Fundacja Czynnej Filantropii SATORIS, której misją jest tworzenie mechanizmów rynkowych przeciwdziałających marginalizacji i wykluczeniu.
Fundacja jest wydawcą magazynu „Wspak”, który nieodpłatnie redagują dziennikarze z całej Polski. Osoby bezdomne, niepełnosprawne i trwale bezrobotne znajdują zatrudnienie jako kolporterzy „Wspaka” i zatrzymują dla siebie połowę ceny z każdego sprzedanego egzemplarza (druga połowa przeznaczona jest na pokrycie kosztów druku kolejnego numeru). Magazyn WSPAK jest członkiem INSP – International Network of Street Papers. Ten światowy ruch gazet ulicznych zrzesza ponad 100 czasopism w 40 krajach na wszystkich kontynentach.
Kampanię Pajak tworzy seria portretów przygotowanych przez Jacka Porembę i krótki dokument o przebiegu akcji.
Informacja prasowa marki Pajak