W nieustanie ewoluującym świecie outdoorowych marek, firma kojarzona dotychczas jedynie ze sprzętem wspinaczkowym i narciarskim, znana z wprowadzenia na rynek takich wiecznie żywych produktów jak Camalot czy karabinek typu wire gate, postanowiła odcisnąć swoje logo w świecie odzieży outdoorowej. Już we wrześniu Black Diamond zaprezentuje swoja kolekcję odzieży w wybranych sklepach outdoorowych.
W dużym skrócie, jest to techniczna seria kurtek, spodni oraz różnych elementów ubioru warstwy izolacyjnej, przeznaczonych przede wszystkim dla tych, którzy mieli do czynienia z dotychczas produkowanym asortymentem marki – dla wspinaczy, alpinistów i narciarzy. Ale nie znaczy to, że nie ma tam nic dla „zwykłych” fanów rekreacji outdoorowej, czy użytkownika nie aspirującego do zdobywania alpejskich czterotysięczników.
To powiedziawszy trzeba zaznaczyć, że nowa seria odzieży Black Diamond wciąż nie jest jeszcze pełna pod względem asortymentu. Oprócz braku produktów specyficznie kobiecych, w kolekcji nie ma także wodoodpornych kurtek typu hard shell. Obie grupy produktowe będą jednak włączone do kolekcji od jesieni 2014 roku.
Black Diamond zaczyna od softshelli, odzieży termicznej i popularnych polarów. Ponieważ nie można wprowadzić wszystkiego na raz, kolekcja będzie sukcesywnie rozwijana. Ponadto, według managera produktów odzieżowych w Black Diamond – Svena Mostoegl’a – marka potrzebuje trochę czasu, by udoskonalić kroje specyficznie kobiecych produktów.
Niektórzy mogą zapytać dlaczego Black Diamond – producent karabinków, czekanów czy nart – pokusił się o obecność w obszarze odzieży technicznej? Mostoegl wyjaśnia, iż jest to reakcja marki na popyt ze strony konsumentów i sprzedawców. Niemniej, w grę wchodzą także czynniki stricte biznesowe.
Każdy sprzedawca na rynku wie, że marże nakładane na sprzęt i odzież znacznie się różnią – wyjaśnia Saskia Stock, dyrektor marketingu w Black Diamond. – Ponadto, marka sprzętu nie jest aż tak bardzo widoczna, a dzięki odzieży możemy rozszerzyć rozpoznawalność marki Black Diamond na całym świecie – dodaje.
Przedstawiciele marki mają pragmatyczne podejście do produktu. – Nie można po raz wtóry wynaleźć koła. Ale dopieszczając detale dzięki wysiłkowi naszych projektantów, możemy zbudować produkt, który będzie się wyróżniał – mówią.
W projektach poszczególnych modeli dominuje techniczny wspinaczkowy etos, są to więc produkty dość mocno wyspecjalizowane. Ciekawym modelem o wszechstronnym zastosowaniu będzie na przykład kurtka Dawn Patrol LT Shell – hybrydowa kurtka, uszyta przy wykorzystaniu wodoodpornego laminatu marki Shoeller, umieszczonego w kluczowych obszarach, takich jak barki i kaptur.
Kolejne wszechstronne elementy kolekcji, to modele uszyte z fleecu marki Polartec®. Kroje prezentują minimalistyczny, funkcjonalny projekt, znacznie wykraczając poza to co można nazwać skromnie polarem. Zakres kolekcji pokrywa zarówno kurtki, kamizelki, jak i bluzy. Wyróżnia się na tym tle model wykonany z Polartec® Power Dry® High Efficiency®, bluza CoEfficient Hoody – świetna na narty, do wspinaczki i wszechstronnych turystycznych zastosowań.
Jak zapewnia producent, to co przede wszystkim wyróżnia modele nowej kolekcji, to imponująca jakość wykonania i projekt. Dbałość o szczegóły przypomina tę, z której słyną produkty Apple (Black Diamond zwraca uwagę – ich projektanci to osoby z firm takich jak Porsche, Apple i Nike, a szef odzieży przyszedł do Black Diamond z Patagonii).
Jeśli chodzi o dopasowanie, Black Diamond zdecydował się na to, co jest określane jako „europejski” krój (vel Active cut), co oznacza, że konstrukcje są smukłe i nie przewidują miejsca na „piwny brzuch”.
Rękawy są wystarczająco długie, a większość modeli spodni posiadają łatki na wewnętrznej stronie łydki dla ochrony przed np. rakami czy krawędziami nart. Prawie wszystkie kurtki posiadają optymalnie umieszczone kieszenie na piersi oraz wewnętrzną kieszeń na iPod-a lub telefon.
Podsumowując, jest to niewątpliwie interesująca kolekcja dla tych fanów outdooru, którzy są zainteresowanych technicznymi formami aktywności outdoorowej, a przy tym poszukują odzieży, która wygląda estetycznie i jest dopracowana w każdym szczególe. Nie możemy się doczekać…
Źródło: Black Diamond, outdoorsmagic.com
Comments 1