Zdobył oba bieguny Ziemi i przełamał stereotypy, osiągając to ponownie z niepełnosprawnym chłopcem. Przeszedł pieszo około 4000 km szlakiem św. Jakuba. Teraz wyruszy w kolejną wyprawę, która będzie wyjściem poza wszelkie schematy!
Marek Kamiński, bo o nim tutaj mowa, to jeden z najpopularniejszych polskich podróżników, który od lat przemierza świat, aby zmieniać ludzkie postawy i udowadniać, że ograniczenia są przede wszystkim w naszych umysłach.
Wyjątkowa wyprawa z Polski do Japonii – przez samo serce Azji – najnowszym Nissanem LEAF. Tym razem wyruszy on w nietypową podróż, która przełamie motoryzacyjne schematy i udowodni, że można podróżować świadomie i zdobywać najbardziej niedostępne zakątki świata bez pozostawiania negatywnych śladów w środowisku naturalnym.
Marek Kamiński dodaje:
Mam nadzieję, że ekspedycja zainspiruje wielu ludzi do zrównoważonego, odpowiedzialnego stylu życia, w tym świadomego podróżowania. Tę ideę pragnę połączyć z innowacyjnym podejściem – Leave Trail – za którym kryje się pozostawianie śladu, ale nie w przyrodzie, tylko w umysłach ludzi.
Start ekspedycji
Podróżnik wyruszy z Polski 29 maja do Kaliningradu, z którego podczas jednej z poprzednich wypraw wyruszał w przeciwną, zachodnią stronę Europy – do Santiago de Compostela. Jego wyjazd na Wschód poprzedzą konferencje w Zakopanem (22 maja, godz. 12:00 – siedziba Tatrzańskiego Parku Narodowego), Warszawie (24 maja, godz. 12:00 – Muzeum Narodowe w Warszawie) oraz Gdańsku (28 maja, godz. 12:00 – Olivia Business Centre).
Marek Kamiński podsumowuje:
Cieszę się, że tak wiele osób rozumie, jak ważne jest szerzenie idei świadomego podróżowania w duchu No Trace. Bez ogromnej świadomości tego problemu i wsparcia firm takich jak Nissan, PKN Orlen oraz Invena S.A. byłoby to niemożliwe.
No Trace Expedition to wyprawa wspierana przez instytucje świadome, dla których ważna jest Społeczna Odpowiedzialność Biznesu, a ich misją, podobnie jak celem ekspedycji, jest dbanie o środowisko naturalne i wykorzystywanie nowych technologii w służbie natury.
Organizator: Instytut Marka Kamińskiego
Partnerzy Strategiczni Projektu: Nissan, PKN Orlen, Invena S.A.