Jack Wolfskin wita wiosnę światową innowacją

przez Piotr Turkot | Opublikowano 04 kwietnia 2018 8:00

Jack Wolfskin kolekcją wiosna/lato 2018 potwierdza swoją pozycję pośród liderów branży outdoorowej. Marka wprowadza do sprzedaży pierwszą na świecie kurtę membranową, wyprodukowaną w 100% z materiałów recyklowanych*, a także przedłuża współpracę z ambasadorką – Martyną Wojciechowską.

Dzięki TEXAPORE ECOSPHERE recykling w wykonaniu Jack Wolfskin osiągnął kolejny poziom. Firma za swoją innowację została nagrodzona m.in. na targach Outdoor Retailer w Utah – tytuł „Best in Show”, czy OUTDOOR we Friedrichshafen.

Materiał wierzchni oraz podszewka w modelach TEXAPORE ECOSPHERE są wyprodukowane z przetworzonych butelek PET (fot. Jack Wolfskin)

Praca nad technologią recyklingu serca kurtki – wodoodpornej i oddychającej membrany, trwała dwa lata. Unikalność procesu produkcji polega na wykorzystaniu surowca z odpadów poprodukcyjnych. Po ponownej zamianie w granulat może być wykorzystany do produkcji kurtek o wysokich parametrach użytkowych (wodoodporność 20 000mm słupa wody, oddychalność >15 000g/m2/24h). Pozwala to na zaoszczędzenie 7 ton odpadów każdego miesiąca.

Kolekcja kurtek TEXAPORE ECOSPHERE (fot. Jack Wolfskin)

Dodatkowo, materiał wierzchni oraz podszewka w modelach TEXAPORE ECOSPHERE są wyprodukowane z przetworzonych butelek PET. Do jednej kurtki wykorzystuje się od 16 do 21 plastikowych butelek.

Kolekcja kurtek TEXAPORE ECOSPHERE (fot. Jack Wolfskin)

Poza świetnymi parametrami i towarzyszącej koncepcji „zero waste”, produkt zaskakuje wyjątkowo miękkim materiałem i wytrzymałością na przetarcia. Wszystkie 11 modeli kurtek wykonanych w nowej technologii jest także sygnowane PFC FREE – wolne od szkodliwych polifluorokarbonów.

Najnowsza kolekcja inspirowana jest wieloma destynacjami. Malowniczym szlakiem Pacific Crest Trail, nowoczesnymi metropoliami: Los Angeles, czy San Francisco, oraz dziką Szkocją. To właśnie na wyspie Skye testowano kurtki TEXAPORE ECOSPHERE.

Kolekcja kurtek TEXAPORE ECOSPHERE (fot. Jack Wolfskin)

Gama wzbogaciła się o wiele modeli zaprojektowanych, by połączyć elegancki miejski design z technologiami i funkcjonalnościami znanymi z produktów turystycznych, przygotowanych do najtrudniejszych zadań. Na szczególną uwagę zasługuje kolekcja damska, w której panie znajdą miłe w dotyku, przewiewne sukienki, czy też kapelusze oraz liczne akcesoria. Dominującymi kolorami są granatowy, błękitny, ciemnozielony, piaskowy, oraz tulipanowy róż.

Martyna Wojciechowska (fot. Lucyna Lewandowska / Jack Wolfskin)

Jak mówi o nowej kolekcji Martyna Wojciechowska – ambasadorka marki i pierwsza testerka produktów z nowej linii: „Jest wiele osób, które nawet w przestrzeni podmiejskiej czy miejskiej chce spędzać czas aktywnie. Chcą się ruszać na świeżym powietrzu i przy tym dobrze wyglądać. Właśnie dla nich Jack Wolfskin ma ofertę ubrań, które są równie zaawansowane technicznie jak ubrania innych marek, a dostępne są dla zwyczajnych-niezwyczajnych ludzi. Jeżeli chcemy spędzać czas aktywnie, w terenie, to jednocześnie powinniśmy się starać by ślad ekologiczny, który zostawiamy, był jak najbardziej przyjazny środowisku. Mam nadzieję, że ten trend będzie się rozwijał coraz bardziej.”

TEXAPORE ECOSPHERE jest najnowszą, najbardziej zaawansowaną ekologicznie technologią Jack Wolfskin, stanowiącą naturalną kontynuację wieloletnich działań na rzecz równowagi między produkcją a ochroną natury, takich jak: program PFC free, certyfikat BlueSign, czy status lidera w FairWear Foundation. Więcej informacji na temat recyklingu i Texapore Ecosphere można znaleźć na specjalnie dedykowanej stronie tu: www.jack-wolfskin.pl/texapore-ecosphere/.

Informacja prasowa Jack Wolfskin

*Dotyczy warstwy wierzchniej, podszewki i membrany.

Skomentuj

XHTML: Możesz korzystać z tych znaczników HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 


Outdoor Magazyn