Mateusz Waligóra ambasadorem marek Fjällräven i Primus

przez Administrator | Opublikowano 15 marca 2018 14:16

Fjällräven i Primus – szwedzkie marki, należące do grupy Fenix Outdoor AB – rozpoczęły współpracę z Mateuszem Waligórą, podróżnikiem i dziennikarzem, współpracującym z magazynem National Geographic Traveler. Obie marki już wcześniej towarzyszyły Mateuszowi w jego działaniach.

Mateusz Waligóra (fot. Jakub Rybicki)

Mateusz Waligóra sam siebie określa specjalistą od „wypraw w najdalsze miejsca planety”. W swojej podróżniczej biografii ma takie pozycje jak rowerowy trawers Andów czy samotne przejście największej solnej pustyni świata, Salar de Uyuni w Boliwii. W 2017 roku rozpoczął cykl wypraw „Before it is gone”, w którym odwiedza i dokumentuje miejsca i kultury, które ulegają nieodwracalnym przemianom. Równie wysoko co dalekie podróże, ceni mikroprzygody na swoim podwórku. Jest orędownikiem prawa Allemansrätten (ze szwedzkiego: „Prawo wszystkich ludzi”), które umożliwia swobodne przebywanie pośród natury, biwakowanie i zbieranie grzybów czy owoców leśnych. Uważa, że „bez natury jesteśmy niczym”, dlatego zachęca ludzi do rozwijania w sobie pasji przebywania na świeżym powietrzu oraz troszczenia się o środowisko naturalne. W czerwcu zeszłego roku ukazała się także jego debiutancka książka „TREK. Od marzenia do przygody. Wszystko o wędrowaniu”, której parterami były marki Fjällräven, Primus i Hanwag, nagrodzona tytułem „Książka Górska Roku” w kategorii „Przewodniki i poradniki górskie” na Festiwalu Górskim w Lądku Zdroju.

Skandynawska marka Fjällräven to jedna z wiodących marek produkujących odzież i sprzęt outdoorowy. Założył ją w 1960 r. Åke Nordin, który w piwnicy swojego domu w miejscowości Örnsköldsvik w północnej Szwecji projektował i tworzył produkty, które sprawdzą się w wymagających warunkach atmosferycznych Północy. Dzisiaj marka dostarcza funkcjonalną i solidną odzież i akcesoria, a także inny sprzęt – plecaki, namioty czy śpiwory – miłośnikom aktywności w terenie na całym świecie. Fjällräven za swój priorytet uznaje odpowiedzialność wobec ludzi, zwierząt i natury oraz wzbudzanie i podtrzymywanie zainteresowania turystyką i aktywnością na łonie przyrody. Firma jest także pomysłodawcą dwóch popularnych wydarzeń turystycznych – Fjällräven Classic – trekkingowego eventu, odbywającego się obecnie w czterech krajach na trzech kontynentach oraz Fjällräven Polar – 300-km ekspedycji psimi zaprzęgami przez północną Skandynawię.

Mająca również szwedzkie korzenie marka Primus, powstała w 1892 roku. Producent najwyższej jakości kuchenek, termosów i różnych sprzętów do gotowania w outdoorze swoje pierwsze produkty testował podczas najbardziej wymagających ekspedycji, a ich użytkownikami byli m.in. Fridtjof Nansen, Roald Amundsen, Sir Edmund Hillary czy Reinhold Messner. Głównym celem firmy jest tworzenie produktów przyjaznych dla środowiska, łatwych w użyciu oraz lekkich i poręcznych, a za swoje rozwiązania Primus już wielokrotnie był nagradzany przez środowisko outdoorowe.

Obie marki będą towarzyszyły Mateuszowi w jego kolejnych podróżach, zarówno polskich, jak i tych w dalsze miejsca świata.

Informacja prasowa

Skomentuj

XHTML: Możesz korzystać z tych znaczników HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 


Outdoor Magazyn