Za nami Zakopiański Weekend Biegowy z Sokołem

przez Administrator | Opublikowano 05 czerwca 2017 15:27

W miniony piątek, sobotę i niedzielę setki biegaczy sprawdziło swoje siły na tatrzańskich szlakach w ramach Zakopiańskiego Weekendu Biegowego z Sokołem. Trzy biegi – Bieg Sokoła, Wysokogórski Bieg im. dh. Franciszka Marduły i Bieg im. Władysława hr. Zamoyskiego – to w sumie 57,6 kilometrów tras o deniwelacji +3661m/-3231m.

Bieg Sokoła

W piątek, 2 czerwca, jako pierwszy odbył się Bieg Sokoła, którego trasa mierzy 15,6 kilometrów. Na biegaczy czekała deniwelacja +1013m/-1013m. W Biegu Sokoła wzięło udział 140 zawodników.

Zawodnicy wystartowali z Kuźnic, a następnie pobiegli szeroką drogą (szlak niebieski) w kierunku Hotelu Górskiego na Kalatówkach. Kilkadziesiąt metrów przed hotelem skręcili w prawo (czarny szlak) na Ścieżkę nad Reglami. Dalej należało kontynuować bieg aż do pierwszego skrzyżowania szlaków, następnie żółtym szlakiem zbiec przez Dolinę Białego, aż do jej wylotu. Po minięciu bramy wejściowej do TPN skręcili ostro w lewo i biegli Drogą pod Reglami do wylotu Doliny Strążyskiej, dalej czerwonym szlakiem trasa prowadziła przez Dolinę Strążyską. Po osiągnięciu Polany Strążyskiej skręcili w lewo na czarny szlak, który prowadzi na Ścieżkę nad Reglami. Po drodze osiągnęli Czerwoną Przełęcz i kontynuowali bieg czarnym szlakiem do skrzyżowania szlaków, które prowadzi do Doliny Białego i na Kalatówki, które były celem (od tego miejsca trasa się pokrywa). Dalej trasa prowadziła do kolejnej krzyżówki szlaków, na której należało skręcić w lewo w kierunku Kuźnic. Stąd był do pokonania 1,5 km zbieg do mety (szlak niebieski), która znajduje się w tym samym miejscu co start.

Zawody zwyciężył Tomasz Gawroński, który na metę wbiegł z czasem 1:20:33. Jako drugi metę przekroczył Rafał Klecha, który osiągnął czas 1:20:42. Trzecie miejsce zajął Robert Sadowski z czasem 1:24:50.

Wśród kobiet pierwsze miejsce zajęła Magdalena Derezińska-Osiecka z czasem 1:41:15. Drugie miejsce zajęła Sylwia Bondara, która metę przekroczyła z czasem 1:41:19. Trzecie miejsce na kobiecym podium przypadło Katarzynie Jakieła-Rzadkosz z czasem 1:44:49.

Wysokogórski Bieg im. dh. Franciszka Marduły

W sobotę, 3 czerwca, odbył się Wysokogórski Bieg im. dh. Franciszka Marduły. 32-kilometrowa trasa oferuje deniwelację +2218m/-2218m. W zawodach wystartowało 335 osób.

Strony: 1 | 2 | 3

Skomentuj

XHTML: Możesz korzystać z tych znaczników HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>