Trasa Red Bull X-Alps 2017 będzie najtrudniejsza w historii

przez Piotr Turkot | Opublikowano 03 kwietnia 2017 13:01

Poznaliśmy nową trasę Red Bull X-Alps 2017, która będzie najdłuższą i najtrudniejszą w 14-letniej historii zawodów. Startując z Salzburga, 32 światowej klasy sportowców reprezentujących 21 państw przemierzy w prostej linii trasę do Monako liczącą 1138 km, po drodze zaliczając 7 punktów kontrolnych w 7 różnych krajach – w tym w Austrii, Niemczech, Włoszech, Szwajcarii, Francji i po raz pierwszy w Słowenii. Ta ekscytująca zmiana sprawi, że najtrudniejszy rajd przygodowy świata stanie się jeszcze bardziej wymagający i nieprzewidywalny. Nasz kraj reprezentować będzie Michał Gierlach, dwukrotny mistrz Polski w paralotniarstwie.

Nowa trasa Red Bull X-Alps 2017  będzie najbardziej wymagającą w 14-letniej historii zawodów. Od tej chwili zawodnicy mają zaledwie trzy miesiące na przygotowanie się do czekającej ich wyprawy.

Główny organizator Ulrich Grill prezentuje trasę Red Bull X-Alps 2017, Salzburg (fot. Red Bull)

„To zupełnie coś nowego. Nie tego się spodziewałem. Trasa jest totalnie odmienna od tych z poprzednich edycji. Zupełnie nowe pomysły, nie ma punktów zwrotnych, które były w poprzednich latach, no i jest mocno rozciągnięta – zarówno na południowy wschód, jak i na północ. Będzie ciekawie” – komentował na świeżo Michał Gierlach, polski uczestnik, który w lipcu zadebiutuje w Red Bull X-Alps.

„Dystanse między punktami kontrolnymi będą większe niż w poprzednich siedmiu edycjach. Tak ogromna różnorodność potencjalnych tras zapewnia zupełnie nowe możliwości strategiczne, które zmobilizują debiutantów i weteranów do przekraczania własnych granic, zarówno fizycznych, jak i umysłowych” – mówi dyrektor wyścigu Christoph Weber.

Schemat trasy Red Bull X-Alps 2017 (fot. Red Bull)

Rywalizacja rozpocznie się w na historycznym Mozartplatz w Salzburgu w Austrii. Stamtąd zawodnicy przebiegną przez miasto i na szczyt Gaisberg do 1. punktu kontrolnego. Malowniczy widok na region Salzburgerland przyciągnie tysiące fanów z całego świata, którzy pojawią się na miejscu, aby kibicować uczestnikom podczas rozkładania paralotni i pierwszych lotów.

Wyczerpująca 157-kilometrowa podróż w prostej linii na południe Austrii doprowadzi do 2. punktu kontrolnego, lądowiska Mangart na skraju Triglavskiego Parku Narodowego w Słowenii. Triglav to pierwszy słoweński punkt kontrolny na mapie wyścigu i zarazem najwyższy szczyt w kraju mierzący 2 864 km n.p.m. „Nowy teren wokół punktu Triglav wymagać będzie nowatorskich strategii, które mogą zapewnić przewagę już na wczesnych etapach rywalizacji” – wyjaśnia organizator Red Bull X-Alps Ulrich Grill.

Trasa Red Bull X-Alps 2017 (fot. Red Bull)

Podążając na północny zachód od Słowenii, zawodnicy po raz drugi przemierzą Alpy Austriackie, aby dotrzeć do 3. punktu kontrolnego – Aschau-Chiemsee w Niemczech. Znajdując się u podnóża szczytu Kampenwand w malowniczej miejscowości Aschau im Chiemgau, zawodnicy będą musieli zadecydować, czy kontynuować pieszą wędrówkę, czy wspiąć się do góry i wystartować na paralotni.

4. punkt kontrolny będzie drugim na terenie Austrii, tym razem w wiosce Lermoos. Zlokalizowana w cieniu szczytu Zugspitze góra o wysokości niemal 3000 metrów łączy Austrię z Niemcami i oferuje zawodnikom ogromny potencjał lotniczy. Odpowiednie prądy termiczne w odpowiednim czasie mogą zagwarantować im potężny zastrzyk energii na progu kolejnego etapu wyczerpującej podróży.

Jeden z zawodników podczas Red Bull X-Alps 2015 w okolicach Matterhornu, Zermatt (fot. Felix Woelk / Red Bull Content Pool)

Kierując się z powrotem na południe Alp w stronę Włoch, zawodnicy znajdą się przy 5. punkcie kontrolnym w pobliżu jeziora Garda u stóp szczytu Monte Baldo. Na tym etapie uczestnicy będą już na półmetku rywalizacji, jednak biorąc pod uwagę zmęczone nogi, ból mięśni oraz kolejne 499 km do pokonania, wszystko się może zdarzyć. Kto okrąży jezioro pieszo, a kto odważy się wzbić w powietrze?

6. punkt kontrolny leży 251 km na zachód od szczytu Matterhorn w południowej Szwajcarii, co oznacza, że będzie to najdłuższy odcinek pomiędzy dwoma kolejnymi punktami kontrolnymi na trasie. Samo dotarcie do tego miejsca jest ogromnym wyzwaniem, jednak jeszcze trudniejsza może okazać się nawigacja wokół jednego z najwyższych szczytów Europy. Ten region stanowi kluczowy punkt strategiczny w wyścigu, ponieważ zawodnicy rozpoczynają tutaj ostatnią ćwiartkę swojej podróży.

Zdeterminowani zawodnicy ostatkiem sił przystąpią do finałowej rywalizacji na pozostałych 246 km prowadzących do 7. punktu kontrolnego w Peille na południowym wschodzie Francji. W końcu zegar zatrzyma się, a zawodnicy będą mieli do zaliczenia już tylko zwycięski 2-kilometrowy lot nad Monako wprost w ciepłe, błękitne wody Morza Śródziemnego. Tutaj w wielkim stylu wylądują na pływającej platformie, aby świętować ogromny sukces i poczuć ulgę płynącą z ukończenia najtrudniejszego rajdu przygodowego świata.

Strony: 1 | 2

Skomentuj

XHTML: Możesz korzystać z tych znaczników HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 


Outdoor Magazyn