Regatta wspiera Tatrzański Park Narodowy

przez Administrator | Opublikowano 08 kwietnia 2016 12:56

Tatry to jedyny w Polsce obszar o charakterze wysokogórskim. Aby chronić przyrodę tych gór i zachować ją dla przyszłych pokoleń w stanie zbliżonym do naturalnego, w 1955 roku powołano Tatrzański Park Narodowy. Od 1 kwietnia 2016 roku partnerem TPN jest marka Regatta, produkująca przyjazną środowisku odzież dla aktywnych.

Regatta_logo

Regatta należy do liderów biznesu odpowiedzialnego społecznie zarówno w Europie, jak i na świecie. Całkowicie wyeliminowała w procesie produkcji związki chemiczne szkodliwe dla ludzi i środowiska, jak np. PFOA, który jest stosowany w odzieży i innych produktach posiadających właściwości wodoodporne. Dzięki temu dostarcza użytkownikom produkty w pełni wolne od związków rakotwórczych. Wszystko to z myślą o klientach, którzy kochają przyrodę i chcą spędzać czas w górach, lesie czy parku, nieskażonych zanieczyszczeniami.

Wiemy, że produkcja wysokiej jakości ubrań outdoorowych ma wpływ na środowisko i społeczeństwo, w którym żyjemy, dlatego wprowadziliśmy szereg działań i podejmujemy kolejne, żeby chronić otoczenie i wspierać rozwój inicjatyw społecznych – mówi Zenon Raszyk, Country Manager w firmie Regatta.

W ramach podpisanej przez dyrektora Tatrzańskiego Parku Narodowego Szymona Ziobrowskiego umowy Regatta wesprze przede wszystkim działania wolontariuszy na terenie Parku.

Program „Wolontariat dla Tatr” działa w Tatrzańskim Parku Narodowym od 2007 roku i do tej pory wzięło w nim udział ponad 1500 osób z całej Polski, a także z zagranicy. Do programu można się zgłosić poprzez wypełnienie formularza na stronie tpn.pl, a następnie wybór poszczególnych zadań. Wolontariusze wykonują takie prace jak: renowacja i konserwacja infrastruktury turystycznej, utrzymanie czystości na szlakach i w ich otoczeniu, monitoring ruchu turystycznego, edukacja przyrodnicza na szlakach, patrolowanie szlaków turystycznych itd. Lista zadań nigdy nie jest zamknięta. Od wiosny 2016 r. wolontariusze będą pracować w odzieży przyjaznej środowisku marki Regatta. Regatta wyposaży w ubrania służbowe także pracowników Parku oraz pracowników obsługi punktów biletowych i parkingów.

Edukacja turystów na Kalatówkach (fot. Jan Krzeptowski-Sabała)

Edukacja turystów na Kalatówkach (fot. Jan Krzeptowski-Sabała)

Konkurs pasterski, Turniej Wiedzy o Tatrzańskim Parku Narodowym, Konkurs Wiedzy o TPN w Małem Cichem, konkursy fotograficzne i literackie – rywalizacje organizowane przez Park poprzez podpisanie umowy z Regattą zyskały nowego sponsora nagród. Firma włączy się także w akcję sprzątania polskich gór „Czyste Tatry” oraz piknik rodzinny „Poznaj małopolskie parki narodowe”, który odbędzie się w maju w Parku Jordana w Krakowie. Nie może jej także zabraknąć podczas obchodów 10-lecia tatrzańskiego wolontariatu.

Sprzątanie szlaku na Czerwonych Wierchach (fot. Jan Krzeptowski-Sabała)

Sprzątanie szlaku na Czerwonych Wierchach (fot. Jan Krzeptowski-Sabała)

To dopiero początek wspólnych akcji Regatty i TPN. Już teraz planowane są następne, również w kolejnych latach współpracy. Trzeba jednak zaznaczyć, że wparcie Tatrzańskiego Parku Narodowego to nie jedyne działania prospołeczne, które prowadzi firma Regatta. Najważniejszymi inicjatywami były pomoc dla wioski Batticaloa, umożliwiająca odbudowę jej po tsunami, które zniszczyło duże tereny Południowej Azji czy budowa 4-piętrowej szkoły w Savar w Bangladeszu. W Polsce sztandarowe akcje to Regatta RUSZ SIĘ, Himalaya Camp na Przystanku Woodstock, WinterCamp i Memoriał Piotra Morawskiego. Oprócz tego prowadzonych jest wiele innych lokalnych działań, wspierających wydarzenia, osoby i organizacje czynne społecznie.

Informacja prasowa

Skomentuj

XHTML: Możesz korzystać z tych znaczników HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 


Outdoor Magazyn