Rab: brytyjska jakość na polskim rynku

przez Aneta Żukowska | Opublikowano 17 maja 2013 14:32

Brytyjska marka Rab ma już ponad trzydzieści lat doświadczenia w tworzeniu sprzętu dla pasjonatów outdooru. Została założona w 1981 roku przez Raba Carringtona w Sheffield w Wielkiej Brytanii. Stworzona z zamiłowania do gór i outdooru, nadal jest pionierem w produkcji zaawansowanych technicznie i innowacyjnych produktów, zapewniających swobodę i ochronę w najbardziej ekstremalnych warunkach na świecie. Nie przez przypadek motto firmy to: „For the most extreme conditions in the world”.

We współpracy z najlepszymi

Marka Rab nie uznaje kompromisów: podczas zimowej wspinaczki nie można sobie pozwolić nawet na najmniejsze ryzyko. A właśnie ta grupa klientów – entuzjaści gór i wspinaczki – interesuje markę Rab najbardziej.

Motto marki Rab to: „For the most extreme conditions in the world” (fot. Rab)

Motto marki Rab to: „For the most extreme conditions in the world” (fot. Rab)

Owoce przynosi również zaangażowanie całego zespołu Rab w działalność wysokogórską; ma ono wpływ na rozwój produktów oraz ich wysoką jakość. Produkty brytyjskiej marki są doceniane przez alpinistów, wspinaczy wysokogórskich, polarników oraz innych łowców przygód. Do produkcji swoich ubrań Rab wykorzystuje tylko markowe materiały, dostarczane m.in. przez Polartec®, eVent®, PrimaLoft® czy Pertex®.

Od początku swojej działalności Rab znany jest jednak przede wszystkim z produktów puchowych – od nich właśnie rozpoczęła się działalność firmy. Wszystkie śpiwory oraz produkty z serii Expedition nadal są wypełniane puchem w Derbyshire UK. Puch wykorzystywany w produktach marki pochodzi wyłącznie z ekologicznych farm gęsich z Europy Środkowej, m.in. z Polski. Rab jest firmą proekologiczną i w imię swoich zasad nie zaopatruje się w puch na farmach, które hodują gęsi na foie gras – gęsie wątróbki, przysmak Francuzów.

Śpiwór Expedition 1400 1400 g wypełnienia puchu europejskiego 850 cuin, waga 2150 g

Śpiwór Expedition 1400 1400 g wypełnienia puchu europejskiego 850 cuin, waga 2150 g

Rab jest także jedną z nielicznych marek, która może się pochwalić bardzo ścisłą współpracą z firmą Polartec®. Na sezon jesień/zima 2013 wprowadzi nową rodzinę produktów STRATA wykorzystującą technologię Polartec® Alpha™. Ta przełomowa, oddychająca ocieplina przeznaczona jest dla najbardziej wymagających użytkowników.

Rab, kurtka Strata Hoodie

Rab, kurtka Strata Hoodie

Markę spośród konkurencji wyróżnia także to, że Rab posiada w swojej ofercie cztery damskie i cztery męskie modele kurtek oraz trzy damskie i trzy męskie modele spodni na trójwarstwowym laminacie Polartec® Neoshell®.

Rab, kurtka Stretch Neo Jacket

Rab, kurtka Stretch Neo Jacket

Od sezonu wiosna 2012 Rab rozszerzył swoją ofertę o kolekcję spodni wspinaczkowych i softshellowych. Jak się okazało, było to doskonałe posunięcie – spodnie zaczęły odgrywać ważną rolę przede wszystkim w wiosennej kolekcji marki.

Brytyjska jakość na polskim rynku

Od tej wiosny marka Rab wkracza na polski rynek outdoorowy. Przedstawicielem brytyjskiego producenta jest krakowska firma Lynx Distribution Sp. z o.o.

Przedstawiciele marki rozpoczęli już pierwsze działania mające przyczynić się do zwiększenia rozpoznawalności marki Rab w Polsce. Marka posiada aktywny, polski profil na Facebooku, wystawiła się na festiwalu Wondół Challenge; został także utworzony Rab Team Poland. W jego ramach Rab został sponsorem wspinacza Jędrzeja Komosińskiego, który jest członkiem Kadry Narodowej i reprezentantem Polski we wspinaczce sportowej.

Jędrzej Komosiński (fot. Rab)

Jędrzej Komosiński (fot. Rab)

 

Strony: 1 | 2

Skomentuj

XHTML: Możesz korzystać z tych znaczników HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 


Outdoor Magazyn