Kwietniowy numer magazynu „Rowertour”

przez Aneta Żukowska | Opublikowano 03 kwietnia 2013 9:08

Na ten dzień czekaliśmy od dawna. 23 lutego w auli Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu zebrało się ponad 400 cyklistów i obieżyświatów z całej Polski. Już po raz trzeci w pięcioletniej historii magazynu przyznaliśmy nagrody za najciekawsze wycieczki i wyprawy rowerowe w kategoriach: Polska, Europa i świat. Uroczystość wręczania statuetek połączona została z podróżniczym minifestiwalem.

ROWERTOUR_04_kwiecien_2013_net

Na szlaku – zaplanuj majówkę

W numerze kwietniowym przygotowaliśmy siedem propozycji kilkudniowych wycieczek po Polsce, ale także Niemczech, Czechach i Gran Canarii, które z powodzeniem można zrealizować podczas majowego, najdłuższego weekendu w tym roku.

Puszcza Bukowa

Wiosną szczególnie pięknie prezentują się lasy bukowe, w których promienie słońca docierają w najdalsze zakamarki, ciesząc oczy soczystymi, żywymi barwami. Kiedy synoptycy zapowiedzieli słoneczny weekend, czym prędzej zapakowaliśmy rowery do pociągu i udaliśmy się na szlaki Puszczy Bukowej.

Okolice Warszawy

Od kilku lat wyczekiwaliśmy chwili, gdy znów wrzucimy sakwy na bagażniki i ruszymy w drogę. Nim na świecie pojawiły się dzieci, odbyliśmy dwie dziesięciodniowe wyprawy rowerowe – po Gotlandii i Wyspach Alandzkich, podczas każdej pokonując ponad 700 kilometrów.

Z Mazowsza na Podlasie

Warszawa Centralna, sobotnie popołudnie. Pani w kasie pyta, dokąd jadę. Zaskoczony tak rzeczowo postawionym pytaniem – nie umiem odpowiedzieć. – Hmm, chwilka, muszę spojrzeć na mapę – odpowiadam z namysłem. Wiem, że będę spać w Siedlcach u znajomych, więc mam już punkt B… Dobra nasza!

Wzdłuż Sprewy

Przyjmuję zaproszenie szwagra do Berlina. Ponieważ lubię wyzwania, postanawiam pojechać do niego rowerem. Jakieś 600 kilometrów. Zasiadam do map, internetu, przewodnika i planuję trasę. Decyduję się na szlak rowerowy wzdłuż rzeki Sprewy, od jej źródeł na niemieckim Pogórzu Łużyckim aż do ujścia w samym Berlinie.

Strony: 1 | 2 | 3

Skomentuj

XHTML: Możesz korzystać z tych znaczników HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>