Black Diamond chce podbić rynek odzieży outdoorowej

przez Aneta Żukowska | Opublikowano 22 kwietnia 2013 14:44

W nieustanie ewoluującym świecie outdoorowych marek, firma kojarzona dotychczas jedynie ze sprzętem wspinaczkowym i narciarskim, znana z wprowadzenia na rynek takich wiecznie żywych produktów jak Camalot czy karabinek typu wire gate, postanowiła odcisnąć swoje logo w świecie odzieży outdoorowej. Już we wrześniu Black Diamond zaprezentuje swoja kolekcję odzieży w wybranych sklepach outdoorowych. 

W dużym skrócie, jest to techniczna seria kurtek, spodni oraz różnych elementów ubioru warstwy izolacyjnej, przeznaczonych przede wszystkim dla tych, którzy mieli do czynienia z dotychczas produkowanym asortymentem marki –  dla wspinaczy, alpinistów i narciarzy. Ale nie znaczy to, że nie ma tam nic dla „zwykłych” fanów rekreacji outdoorowej, czy użytkownika nie aspirującego do zdobywania alpejskich czterotysięczników.

Black Diamond, kurtka wypełniona PrimaLoft® - Access Hybrid Hoody

Black Diamond, kurtka wypełniona PrimaLoft® – Access Hybrid Hoody

To powiedziawszy trzeba zaznaczyć, że nowa seria odzieży Black Diamond wciąż nie jest jeszcze pełna pod względem asortymentu. Oprócz braku produktów specyficznie kobiecych, w kolekcji nie ma także wodoodpornych kurtek typu hard shell. Obie grupy produktowe będą jednak włączone do kolekcji od jesieni 2014 roku.

Black Diamond zaczyna od softshelli, odzieży termicznej i popularnych polarów. Ponieważ nie można wprowadzić wszystkiego na raz, kolekcja będzie sukcesywnie rozwijana. Ponadto, według managera produktów odzieżowych w Black Diamond – Svena Mostoegl’a – marka potrzebuje trochę czasu, by udoskonalić kroje specyficznie kobiecych produktów.

Niektórzy mogą zapytać dlaczego Black Diamond – producent karabinków, czekanów czy nart – pokusił się o obecność w obszarze odzieży technicznej? Mostoegl wyjaśnia, iż jest to reakcja marki na popyt ze strony konsumentów i sprzedawców.  Niemniej, w grę wchodzą także czynniki stricte biznesowe.

Każdy sprzedawca na rynku wie, że marże nakładane na sprzęt i odzież znacznie się różnią –  wyjaśnia Saskia Stock,  dyrektor marketingu w Black Diamond. – Ponadto, marka sprzętu nie jest aż tak bardzo widoczna, a dzięki odzieży możemy rozszerzyć rozpoznawalność marki Black Diamond na całym świecie – dodaje.

Przedstawiciele marki mają pragmatyczne podejście do produktu. – Nie można po raz wtóry wynaleźć koła. Ale dopieszczając detale dzięki wysiłkowi naszych projektantów, możemy zbudować produkt, który będzie się wyróżniał – mówią.

W projektach poszczególnych modeli dominuje techniczny wspinaczkowy etos, są to więc produkty dość mocno wyspecjalizowane. Ciekawym modelem o wszechstronnym zastosowaniu będzie na przykład kurtka Dawn Patrol LT Shell – hybrydowa kurtka, uszyta przy wykorzystaniu wodoodpornego laminatu marki Shoeller, umieszczonego w kluczowych obszarach, takich jak barki i kaptur.

Black Diamond, kurtka Dawn Patrol LT Shell

Black Diamond, kurtka Dawn Patrol LT Shell

Black_Diamond_DawnPatrolLTShell_Hood_med

Black_Diamond_DawnPatrolLTShell_pocket_media_med

Black_Diamond_DawnPatrolLTShell_Cuff_med

Kolejne wszechstronne elementy kolekcji, to modele uszyte z fleecu marki Polartec®. Kroje prezentują minimalistyczny, funkcjonalny projekt, znacznie wykraczając poza to co można nazwać skromnie polarem. Zakres kolekcji pokrywa zarówno kurtki, kamizelki, jak i bluzy. Wyróżnia się na tym tle model wykonany z Polartec® Power Dry® High Efficiency®, bluza CoEfficient Hoody – świetna na narty, do wspinaczki i wszechstronnych turystycznych zastosowań.

Strony: 1 | 2

Wyświetlam 1 Comments
Dodaj swój komentarz
  1. […] informacji o kolekcji znajduje się na naszych stronach, a o konkretnych produktach na […]

Skomentuj

XHTML: Możesz korzystać z tych znaczników HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 


Outdoor Magazyn